بزرگترين سيلاب 55 سال اخير در حوضه آبريز سد دز با تلاش بي وقفه و شبانه روزي کارکنان شرکت هاي توليد و تعميرات سد و نيروگاه دز، مهار شد.

مهار بزرگترین سیلاب 55 سال اخیر در حوزه آبریز دز
به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان  از اهواز،  مديرعامل شرکت توليد و بهره برداري سد و نيروگاه دز گفت: با بارندگي هاي شديد و بي سابقه در حوضه آبريز دز، در روز پنجشنبه 26 فروردين افزون بر 400 ميليون متر مکعب آب وارد مخزن دز شد. قدرت سيلاب و حداکثر دبي آب ورودي به سد دز در شب پنجشنبه به 8 هزار متر مکعب بر ثانيه رسيد که حدود 40 برابر بيشتر از حالت عادي است.

سعيد رئوفي نسب افزود: بدون اينکه هيچگونه آسيبي به تأسيسات سد و نيروگاه دز وارد شود سيلاب مهار و دو سوم آن در مخزن سد دز ذخيره شد.

وي با بيان اينکه وجود سد دز توانست از خسارات جبران ناپذير به پايين دست جلوگيري کند، ادامه داد: خوشبختانه با تلاش بي وقفه ستاد بحران متشکل از کارکنان شرکت هاي توليد و تعميرات سد و نيروگاه دز، شرايط کاملا تحت کنترل است و ورودي و خروجي آب تنظيم شده است.

وي افزود: با توجه به پيش بيني ادامه بارش ها در بالادست، سد دز آماده کنترل سيلاب هاي بعدي است.

رئوفي نسب تصريح کرد: برغم اينکه حوادث غير مترقبه در همه جاي دنيا وجود دارد، ولي سيلاب اخير در 55 سال عمر سد دز بي سابقه بوده است که خوشبختانه توانستيم آن را مديريت و مهار کنيم.

سد و نيروگاه دز در 23 کيلومتري شمال شرقي شهرستان انديمشک قرار دارد و با درياچه اي به طول 65 کيلومتر، گنجايش ذخيره سه ميليارد و 300 ميليون متر مکعب آب را داراست.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.