یک گروه تحقیقاتی به سراغ مخاطب ها رفته و از آنها برای امتیاز دادن به حالت اصلی و بهتر از میان شمایل متفاوت برای یک شکلک در سیستم های اپل، گوگل، مایکروسافت، سامسونگ و ال جی درخواست امتیاز کرده که بر همین اساس نتایج جالبی نیز بدست آورده است.

به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها از عادت های بسیاری حتی خود بنده نگارنده در ابراز احترام و یا پاسخ به پیام های ارسالی استفاده از شکلک ها (اموجی، Emoji یا اسمایلی یا هر عنوان بهتری که می توان نام برد) است. خوشبختانه در شرایط کنونی و با کسرت زیاد شکلک ها می توان انواع حالات و اشکال را ارسال کرد و به لطف سیستم بین المللی یونیکد این بستر برای تمامی کاربر ها در دستگاه ها و تجهیزات مختلف آماده و قابل استفاده است. اما با نگاه دقیق تر به شمایل شکلک ها در پلترفرم های مختلف در میابیم که تفاوت در ظاهر شکلک ها می تواند معنا و مفهوم انها را نیز تغییر دهد.

وقتی استیکر ها مشکل ساز می شوند


شاید تا الان دقت نکرده باشید، این بار که پیامی در فیس بوک و یا توییتر دریافت می کنید، خوب دقت کنید به شکلک ها، خواهد دید که شمایل شکلک ها با هم در فیس بوک و توییتر متفاوتند، حتما با خودتان خواهید گفت این مورد زیاد مهم نیست، چرا که کاربری که در فیس بوک به دیگری پیام می دهد مسلما می داند که طرف مقابل هم در همان فیس بوک پیام را خواهد دید، درست! اما اگر کمی ریز تر شویم میبینم که وقتی از sms برای ارسال پیام استفاده شود و یکی از افراد آیفون و دیگری نکسوس داشته باشد این مشکل بروز خواهد کرد که شکلک ها در دو پلتفرم iOS و اندروید متفاوت بوده و در انتقال معنا و مفهوم صحیح اختلال ایجاد خواهند کرد.

گروهی تحقیقاتی به تازگی بررسی روی شکلک های متخلف و قابل استفاده در هر یک از سیستم ها بررسی انجام داده اند و بار معنای آنها را با هم مقایسه کرده اند.

وقتی استیکر ها مشکل ساز می شوند

به تصاویر بالا که نگاه کنید درخواهید یافت که تفاوت یک بخند در ابزار های مختلف چقدر زیاد است، اپل، گوگل، مایکروسافت، سامسونگ، ال جی، HTC، توییتر، فیس بوک و موزیلا هر یک لبخند را به زعم خودشان به تصویر کشیده اند.

این گروه تحقیقاتی به سراغ مخاطب ها رفته و از آنها برای امتیاز دادن به حالت اصلی و بهتر از میان شمایل متفاوت برای یک شکلک در سیستم های اپل، گوگل، مایکروسافت، سامسونگ و ال جی درخواست امتیاز کرده که بر همین اساس نتایج جالبی نیز بدست آورده است.

مثلا در مورد شکلک پر استفاده "پوزخند با چشمان خندان” شاهد امتیاز دهی متفاوت و غیر قابل پیش بینی جامعه آماری هستیم که ۵ مدل و امتیاز مختلف بابت این شکلک داده اند. شکلک اپل منفی ترین امتیاز (۱-) و در مقابل گوگل بالاترین امتیاز (۴+) را دریافت کرده اند. جالب اینجاست که با توجه به کاربرد شکلک های اپل در برنامه واتساپ می توان شکلک های اپل را پر استفاده ترین شکلک ها در میان کاربر ها قلمداد کرد که در این تحقیق امتیاز پایینی را دریافت کرده است. نکته دیگری اینکه تفاوت ظاهر شکلک ها در این بررسی کاملا واضح است و می بینیم که پیامکی که از یک گوشی LG به گوشی Nexus ارسال شود چقدر بار مفهومی متفاوتی را همراه خواهد داشت.


وقتی استیکر ها مشکل ساز می شوند

با نگاهی دقیقتر حتی می توانیم متوجه شویم که شکلک اپل تاکید بیشتر بر روی دندان های بر هم فشرده از خوشحالی شیطنت آمیز را می رساند و در مقابل شکلک گوگل نشان از خنده ای همراه با فریادی بلند را به تصویر می کشد!


منبع: نت نوشت

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.