آخرین مشاهدات و پیش بینی ها حاکی از آن است که در روز های جمعه و شنبه بر شدت بارش ها افزوده خواهد شد که آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخامه ها را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین خروجی مدلهای هواشناسی بیانگر این است شدت بارشها در بعد از ظهر روز  جمعه در استانهای خراسان شمالی،خراسان رضوی،شرق گلستان، شرق سمنان، شرق اصفهان ،نواحی مرکزی کرمان، شمال هرمزگان و در روز شنبه در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق سمنان، شرق یزد ، اردبیل و زنجان است.

از این رو در مناطق ذکر شده رگبار باران، گاهی رعد و برق، در نقاط مستعد بارش تگرگ، وزش باد شدید و احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها پیش بینی می شود.

 بر این اساس آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها طی امروز شرح زیر پیش بینی می شود:

خوزستان، شمال بوشهر، لرستان، کهگیلویه‌ وبویراحمد، چهارمحال ‌و بختیاری، غرب فارس و مناطق شمالی استان های قزوین، البرز و تهران در دامنه های جنوبی البرز و  بعد از ظهراین روز دراستان های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سمنان در این مدت در جاده های ارتباطی مناطق یاد شده بارش شدید باران و در نواحی کوهستانی تشکیل مه غلیظ و در گردنه های مرتفع کوهستانی البرز مرکزی و زاگرس در استانهای لرستان و چهارمحال  بارش برف به ترتیب موجب آبگرفتگی یا سیلابی شدن سطح جاده، کاهش دید یا لغزندگی جاده خواهد شد.

 بنابراین برای اجتناب از تصادفات و کاهش خسارات، توصیه می شود ضمن بکارگیری احتیاط لازم، ضروری است از تردد و رانندگی در جاده های آب گرفته و سیلابی خودداری و  همچنین از توقف و برپا کردن چادردر حاشیه مسیلها و رودخانه هاا اجتناب گردد.

لازم به ذکر است در روز شنبه بارش در کشور افغانستان شدید و قابل ملاحظه بوده که این رخداد می تواند در روز یکشنبه منجر به طغیان حوضه آبریز رودخانه هیرمند و آبگرفتگی در شمال سیستان و بلوچستان گردد.

از این رو توصیه می شود در مناطق ذکر شده تمهیدات و اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار