کارشناس اقتصادی گفت: در سالهای اخیر اقدام چشمگیری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته است.

محمد حسین فاتحی کارشناس اقتصادی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص تاثیر اقتصاد مقاومتی بر بهبود اشتغال و تولید گفت: اقتصاد مقاومتی مطابق با شاخص هایی چون افزایش تولید و اتکا به نقش مردم در تولید است.

وی ادامه داد: ماهیت اقتصاد مقاومتی در راستای افزایش اشتغال و تولید بوده اما در حال حاضر آنچه که تاکنون اجرا شده متناسب با آن تعریفی که از اقتصاد مقاومتی ذکر شده نبوده است.

فاتحی همچنین با اشاره به اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی در افزایش تولید و کاهش واردات موثر است گفت: تاکنون عملکرد مثبتی در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی نداشتیم.

وی همچنین در خصوص تاثیر سرمایه گذاری خارجی در اقتصاد مقاومتی نیز گفت: به طور یقین سرمایه گذاری خارجی تاثیر مطلوبی بر اقتصاد مقاومتی نخواهد داشت چرا که اصل اقتصاد مقاومتی مصون بودن از تکانه ها و کاهش واردات است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه صادرات و واردات ما وابسته به صنعت نفت است اقتصاد مقاومتی تاثیر بسیار بد روی رونق فرآورده ها خواهد داشت.

فاتحی گفت: دولت با برنامه ریزی و اجرای اقتصاد مقاومتی می تواند در بهبود وضعیت اشتغال و رونق تولید کمک قابل توجهی داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
اقدام وعمل درسال جدیدازمسئولان اقتصادی واسه بورس که بارتولیدرامیکشدوهزینه تولیدکننده بهترهست ازکانال بورس تامین گرددراخواستاریم،اقتصادمقاومتی باتقویت بورس ممکن هست
آخرین اخبار