خوشرو در سازمان ملل:

جنبش عدم تعهد خواستار برگزاری كنفرانس بين المللی برای مبارزه ریشه ای با پدیده تروریزم است

سفیر کشورمان گفت: مبارزه با تروريزم بايد با رعايت حقوق بين الملل بويژه احترام استقلال سياسي همه كشورها صورت گيرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "غلامعلي خوشرو" سفير و نماينده دائم كشورمان روز پنجشنبه ضمن شركت در بحث عمومي شوراي امنيت سازمان ملل متحد با موضوع تهديد صلح و امنيت بين المللي در نتيجه اعمال تروريستي، مواضع جنبش عدم تعهد را در مورد تروريزم و راههاي مبارزه با آن بيان كرد.

وی در این سخنرانی اظهار داشت: ميزان حركات تروريستي در دنياي امروز به ابعاد بي سابقه‌اي رسيده است و براي مبارزه با اين تهديد نياز است كه اراده سياسي جامعه بين المللي بيش از پيش تقويت شود.

خوشرو گفت : تروريزم نقض آشكار حقوق بين الملل، حقوق بشردوستانه، حقوق بشر و حق حيات بشري و حق توسعه اقتصادي و اجتماعي است و پدیده تروریزم را نبايد با هيچگونه دين، مليت، تمدن و يا گروه و قومي همسان دانست و يا از اين مفاهيم براي توجيه تروريزم و يا مقابله با تروريزم سود جست.

سفیر کشورمان افزود: در عين حال مبارزه مشروع مردم تحت نظام هاي استعماري و اشغالگر براي كسب استقلال را نبايد تروريزم خواند و جنبش عدم تعهد از همه كشورها مي‌خواهد كه به ابزارهاي بين المللي مبارزه با تروريزم بپيوندند و بار ديگر بر لزوم وجود يك كنوانسيون جامع بين المللي در مبارزه با تروريزم تاكيد مي‌كند.

 وی در ادامه اظهار داشت: مبارزه با تروريزم بايد با رعايت حقوق بين الملل بويژه احترام به حق حاكميت، تماميت ارضي و استقلال سياسي همه كشورها صورت گيرد و جنبش عدم تعهد بار ديگر بر درخواست خود مبني بر برگزاري يك كنفرانس بين المللي در چارچوب سازمان ملل متحد با هدف تدوين اقدام جامعه بين المللي در مبارزه با تروريزم در كليه اشكال آن و از جمله ريشه‌هاي آن تاكيد مي‌كند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار