رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از تمهیدات گسترده امنیتی و پزشکی این کمیته و هیات فوتبال استان تهران برای دربی فردا خبر داد.

آمادگی کامل کمیته پزشکی در آستانه دربیتوحید سیف رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با توجه به حضور هزاران تماشاگر در استادیوم آزادی برای تماشای دربی، تمرکز کمیته پزشکی بر پیش گیری و آموزش قرار دارد تا آرامش همه حاضرین در ورزشگاه از جمله بازیکنان، داوران، خبرنگاران و ... حفظ شود.

به همین دلیل کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال با همکاری هیات فوتبال استان تهران با استفاده از تجربیات گذشته در استادیوم های بزرگ دنیا عزم خود را برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار جزم کرده است.

پیش بینی هایی در ایجاد مخاطرات و خطاهای فیزیکی محتمل در استادیوم ها، معابر خروجی و نقاط کور صورت گرفته است. برنامه ریزی و تقسیم گروه پزشکی و اورژانس انجام شده است و قرار است کادر اورژانس در صورت رخداد غیرمنتظره ای به همه افراد در ورزشگاه امدادرسانی کنند.

سیف ادامه داد: برنامه ریزی شروع وظایف اورژانس از قبل از روز مسابقه که تماشاچیان پشت استادیوم تجمع می کنند آغاز شده است. در حین و بعد از مسابقه و خروج آخرین نفر از ورزشگاه حضور و رسیدگی به مردم ادامه خواهد داشت.

مقرر شده است هر مصدوم زیر پانزده دقیقه و به نزدیک ترین بیمارستان منتقل شود. هم چنین جلسات مشترکی با مسئولین امنیتی برای پیشگیری از خطرات در روز مسابقه انجام شده است. از جمله رعایت دستورالعمل های ایمنی، رعایت قوانین در خصوص مواد محترقه، ارزیابی اماکن پرخطر در ورزشگاه ،ارائه تجربیات قبلی وآمادگی لازم برای خطراتی چون آتش سوزی.

وی افزود: به علاوه برارتباط موثر با نیروهای دولتی، در دسترس بودن گروه اورژانس در درون واطراف ورزشگاه و تمرکز این افراد به وظایف خود و نه توجه به بازی تاکید شده است. استانداردهای اولیه مانند آمبولانس ، ایستگاه پزشکی، تجهیزات احیا و دارو نیز تدارک دیده شده است. در مجموع چهار پزشک، بیست پزشک سیار، پنج آمبولانس و دو اتاق پزشکی نیز تهیه شده است. هم چنین قرار است از حضور افراد ناجی داوطلب آماتور که آموزش ندیده اند جلوگیری شود.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: از همه تماشاگران خواهشمندم اگر قبل از شروع بازی احساس درد در قفسه سینه، سرگیجه و با تهوع دارند از دیدن بازی منصرف شوند و یا به گروه های پزشکی مستقر در استادیوم مراجعه کنند. اگر در حین بازی این علائم به و جود آمد سریعا ورزشگاه را ترک کنند. زیرا سلامتی شان از بازی بسیار مهم تر است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از ریاست اورژانس کشور، ریاست اورژانس تهران، ریاست اورژانس هیات فوتبال و رییس کمیته پزشکی هیات فوتبال سپاس گزارم که با تلاش فراوان خود بالاترین سطح امنیت و سلامتی را برای تماشاچیان به ارمغان می آورند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار