نعمتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دیوان محاسبات از دخل‌وخرج برخی مجموعه‌های خاص گزارشی به مجلس نداده است

منتخب مردم تهران گفت: هیچ‌گاه شاهد ارائه گزارشی پیرامون دخل‌و‌خرج‌های برخی از مجموعه‌های خاص از سوی دیوان محاسبات نبوده‌ایم.

"بهروز نعمتی" در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اخطاری که در جلسه علنی روز چهارشنبه (25 فروردین ماه 95) مبنی بر اینکه نظارتی بر یکسری از اعداد و ارقام تخصیص داده شده بودجه نمی‌شود، گفت: بر اساس اصل 55 قانون اساسی، به دیوان محاسبات کل کشور اجازه داده شده است که به بودجه کل کشور رسیدگی و نظارت کند تا تخلفی صورت نگیرد.

نماینده اسدآباد با بیان اینکه بر این اساس گزارش هر بودجه‌ای که دولت به عناوین مختلف در اختیار مجموعه‌ها و ارگان‌ها می‌گذارد باید توسط دیوان محاسبات به مجلس ارائه شود، اظهار داشت: در جداول پیوست‌های بودجه عدد و رقم‌هایی را به مجموعه‌هایی می‌دهیم که نظارتی بر آن‌ها نیست.

نعمتی با بیان اینکه متاسفانه هیچ‌گاه شاهد ارائه گزارشی پیرامون دخل‌و‌خرج‌های برخی از مجموعه‌های خاص از سوی دیوان محاسبات نبوده‌ایم، تصریح کرد: ما حتی صاحبان بسیاری از مجموعه‌ها را نمی‌شناسیم.

منتخب مردم تهران با انتقاد از اینکه همواره و در طول سالیان گذشته بیش از 100 میلیارد تومان بودجه برای این بخش در نظر گرفته شده است، افزود: در مقابل بعضا شاهدیم که نمایندگان بسیاری از شهرستان‌ها برای دریافت رقمی محدود به منظور بهسازی حوزه انتخابیه‌شان باید دوندگی‌ زیادی کنند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مردم باید از دخل و خرج‌های کشور باخبر باشند، خاطر نشان کرد: باید بر اعداد و ارقام تخصیص داده شده بودجه نظارتی به صورت تامه و نه مقطعی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار