امیدواری لاوروف به سازنده بودن مذاکرات صلح سوریه

وزیر امور خارجه روسیه از امیدواری مسکو برای سازنده بودن مذاکرات صلح ژنو خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس؛ "سرگئی لاوروف،" وزیر امور خارجه روسیه، که برای سفری رسمی به مغولستان رفته است امروز در سخنرانی در وزارت امور خارجه این کشور اظهار داشت: مسکو امیدوار است گفتگوها میان گروه های مختلف سوری که در ژنو ادامه دارد سازنده باشد.
 
لاوروف گفت: ما امیدواریم مذاکرات میان گروه های سوری که این روزها در ژنو از سر گرفته خواهد شد، سازنده باشد. 

وزیر امور خارجه روسیه افزود عملیات نیروی هوایی روسیه در سوریه شرایط مناسبی را برای تقویت گفتگوهای جامع میان گروه های سوری و نیز کمک به روند واقعی صلح و حل و فصل سیاسی این مناقشه از طریق کمک های سازمان ملل و حفظ اتحاد، یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه فراهم کرده است.


سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه ابراز امیدواری کرد کره شمالی ندای عقل و منطق را بشنود و از دست زدن به هر گونه اقدام غیر مسئولانه خودداری کند. 

لاوروف که در چارچوب سفری رسمی به مغولستان رفته است امروز طی سخنانی در وزارت خارجه مغولستان با بیان این مطلب اعلام کرد: اوضاع در شبه جزیره کره مستلزم توجه و دقت ویژه است. پیونگ یانگ درخواست های شورای امنیت سازمان ملل را نادیده می گیرد و با ازمایش های موشکی  خود به تهدید آفرینی ادامه می دهد ولی ما امیدواریم که کره شمالی به ندای عقل و منطق گوش دهد و ضمن خودداری از توسل به هر گونه اقدام غیر مسئولانه ،‌ نگرانی های جامعه بین المللی را از تهدیدات هسته ای خود درک کند.

 
لاوروف تصریح کرد:‌ ما تبدیل شدن منطقه شبه جزیره کره را به یک مکان رویارویی و رقابت تسلیحاتی و نیز استقرار سامانه های جدید دفاعی آمریکا را در منطقه کاملا غیر قابل قبول می دانیم . 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار