قائم مقام وزیرعلوم گفت: در تمامی ابعاد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ملاک وزارت علوم برای پیشرفت و جلو بردن کارهای مختلف در سال جاری در وزارت خانه است.

دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیرعلوم و رئیس مرکز همکاری‌های بین الملل وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص برنامه های وزارت علوم برای تحقق شعار امسال که "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" است اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در راس مباحث سال 95 وزارت علوم تحقیقات فناوری قرار دارد و در شورای معاونین وزارت علوم به صورت جدی درباره آن گفتگو می کنیم.

وی ادامه داد: در تمامی ابعاد این شعار ملاک ما قرار گرفته است که چگونه پیش برویم از جمله آن می توان به جذب دانشجویان خارجی، صادرات کالا، خدمات دانشگاهی توسط دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی اشاره کرد. همچنین تولیدات نوآورانه توسط شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری ازجمله موارد دیگر در این زمینه است.

دکتر سالار آملی تصریح کرد: تمامی موارد مورد بررسی همه جانبه قرار گرفته است و ما امیدواریم گام به گام بتوانیم آن ها را اجرایی کنیم.

وی در خصوص مهمترین اقدام وزارت علوم در سال جدید در زمینه بین المللی شدن دانشگاه ها بیان کرد: ما در وزارت علوم بستر ساز، سیاست گذار و به دنبال آن حامی هستیم که موضوعات چگونه پیش برود عمدتاً کارهای عملیاتی، اجرایی توسط دانشگاه ها و مراکز پژوهشی انجام می شود و در این راستا در حال انجام این کارها می باشند و ما از بخش های مختلف حمایت می کنیم.

دکتر سالار آملی افزود: امسال بورسیه هایی می گیریم و حمایت می کنیم و هزینه های آنها را در اختیار دانشگاه ها قرار می دهیم یا مجموعه مسائلی که مربوط به موضوعات دو جانبه است و در بعضی زمینه ها، این پروژه ها را به گونه ای دنبال می کنیم که فعالیت های بین المللی وزارت خانه در سال جاری توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار