برده‌های بوکوحرام پس از آزادی، طرد و کشته می‌شوند

سی‌بی‌اس نیوز گزارش داد: گروه تروریستی بوکوحرام کودکان را می‌رُباید و آنها را مورد آزار جنسی قرار می‌دهد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، دو سال پیش گروه تروریستی بوکوحرام که با داعش بیعت کرده است 276 دانش‌آموز دختر را از مدرسه‌ای در نیجریه ربود و جهان را در بُهت و حیرت فرو برد.

57 نفر از این دانش‌آموزان فرار کردند، اما تعداد زیادی در چنگال بوکوحرام باقی ماندند. کارشناسان معتقدند گسترش خشونت در منطقه، مانع نجات این دانش‌آموزان شده و توجه جهان به بحران‌های دیگری معطوف شده است.

صندوق کودکان ملل متحد -یونیسف- سه‌شنبه گزارشی منتشر کرد که براساس آن سال گذشته تعداد کودکانی که در منطقه دریاچه چاد -شامل کشورهای چاد، کامرون، نیجر و نیجریه- در بمب‌گذاری انتحاری شرکت کرده‌اند 10 برابر شده است.

سازمان ملل اعلام کرد تقریبا سه چهارم بمب‌گذاری‌های انتحاری کودکان بوسیله دختران 8 ساله‌ای انجام می‌شود که قربانی برده‌داری و تجاوز هستند.

در ادامه این گزارش آمده است در سه سال گذشته 2.3 میلیون نفر وادار به ترک خانه‌هایشان شده‌اند. «پسران برای اثبات وفاداری به بوکوحرام به خانواده‌های خود حمله می‌کنند. این در حالیست که دختران نیز وادار به ازدواج اجباری با تروریست‌ها می‌شوند.»

سخنگوی یونیسف در آفریقا غربی و مرکزی به سی‌بی‌اس نیوز گفت: «آنچه از نظرها پنهان مانده است ربوده شدن 2000 زن و دختر پس از آدم‌ربایی نیجریه است.»

وی همچنین اعلام کرد نیروهای نظامی افراد و مناطق زیادی را آزاد کرده‌اند؛ اما آدم‌ربایی همچنان ادامه دارد. البته نیازهای بشردوستانه پس از آزادسازی افراد تشدید می‌شود. مسئله تأسف برانگیز این است که برخی از کودکانی آزاد شده از ترس اینکه بر علیه خانواده خوداقداماتی انجام دهند، طرد یا کشته می‌شوند.

برخی معتقدند اگر روند سوءاستفاده از این افراد ادامه یابد بحران مهاجران دیگری در راه خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار