مهاباد؛

ادامه بارش باران در مهاباد

باران سه روزه بهاری در مهاباد طراوت خاصي به آب و هواي شهرستان مهاباد بخشيده و موجب خوشحالي مردم اين منطقه شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، بارش باران در پي ورود يك سامانه بارش زا از غرب كشور به آذربايجان غربي از صبح روز یکشنبه در مهاباد آغاز شده است.
بارش باران كه در برخي اوقات با وزش باد و رعد و برق نيز همراه بوده، با طراوت بخشیدن به هوای شهر در برخي خيابان ها موجب آب گرفتگي شده و رفت و آمد را مختل كرد.
رئيس اداره هواشناسي شهرستان مهاباد گفت: اين روند بارش متناوب تا اواخر هفته جاري در منطقه تداوم مي يابد و بيشتر شهرستان هاي جنوبي و مركز استان را تحت پوشش قرار مي دهد.
غفور محمدپور افزود: بيشترين مقدار بارندگي اين سامانه تاكنون در جنوب استان مربوط به شهرستان سردشت به ميزان 12 ميليمتر بوده و در پيرانشهر شش ميليمتر و در مهاباد پنج ميليمتر بارندگي ثبت شده است.
وي گفت: شرايط جوي منطقه براي بارش باران هاي رگباري و تگرگ فراهم است و به همين علت شهروندان از اسكان در مناطق سيلابي و حاشيه رودخانه ها خودداري كنند.
محمدپور حداقل و حداكثر دماي مهاباد در 24 ساعت گذشته را به ترتيب 11 و 18 درجه سانتيگراد بالاي صفر اعلام كرد و گفت: با آغاز فعاليت اين سامانه دماي هواي اين شهرستان چهار درجه كاهش پيدا كرده است.
وي با اشاره به بارندگي هاي سال زراعي جاري در مهاباد نيز افزود: امسال در مجموع بيش از 362 ميليمتر بارندگي در اين شهرستان ثبت شده كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 20 ميليمتر افزايش يافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بارش ، باران ، مهاباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.