رئیس فدراسیون بوکس با اشاره به ناکامی های اخیر تیم ملی در مسابقات چین، گفت: همه بسیج شده ایم تا تعداد سهمیه های ورود به ریودوژانیرو را به 3 یا 4 سهمیه ارتقاء دهیم.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان احمدناطق نوری  از دلایل ناکامی ملی پوشان در مسابقات چین و از روزنه های امید برای ورود ملی پوشان این رشته به المپیک 2016 ریو خبرداد و در این خصوص گفت:بنا به شرایط خاص نتوانستیم تیم را به نخستین مرحله انتخابی المپیک در دوحه قطر اعزام کنیم اما با تمام توان 8 بوکسور را به دومین مرحله این مسابقات که در چین برگزار می شد، فرستادیم. در آن مسابقات مسائلی از جمله لابی ها، زد و بندهای کنفدراسیون آسیا و رد و بدل شدن مبالغ هنگفت برای گرفتن سهمیه اتفاق افتاد که به مسئولین ورزش کشور اطلاع دادیم. 

متاسفانه نداشتن کرسی بین المللی در این حوزه و مسابقات تدارکاتی پیش از این رقابت ها از دیگر دلایلی بود که ورزشکارانمان را از کسب سهمیه المپیک محروم کرد.

*پس از این مسابقات، احمد ناطق نوری با کم لطفی برخی رسانه ها مواجه شد، چه نظری در این خصوص دارید؟

نمی دانم چرا این صحبت ها پیش می آید. ما برای ورود به لابی های مسابقات انتخابی چین به مبالغ هنگفتی نیاز داشتیم که نه این بودجه در اختیارمان بود و اگر هم بود نمی دادیم. بوکس ما تا کنون با سلامت کامل در مسابقات شرکت کرده و همین رویه را تا زمانی که من در فدراسیون حضور دارم، پیش می گیریم.

*بسیاری اوقات شنیده شده که خود را مدیون بوکس می دانید. چرا؟

دقیقاً همین طور است. سال های پیش از انقلاب عضو تیم ملی بودم تا این که حادثه خونین 15 خرداد 42 اتفاق افتاد. در آن روز با چند تن از انقلابیون در چهاراره گلوبندک و نزدیکی منزل بودیم که یکی از دوستانمان به شهادت رسید و ما هم به عنوان سند جنایت پهلوی پیکر وی را به خیابان بردیم. ماموران ما را گرفتند و با باتوم به جانمان افتادند؛ افسری جلو آمد و گفت که چرا با باتوم می زنید؟قنداق اسلحه را به فرقشان بکوبید و خلاصشان کنید که یکی از ماموران همین کار را انجام داد و من به دلیل ورزشکار بودنم توانستم با دست چپ دفاع کنم اما سرم شکست. با تمریناتی که انجام داده بودم توانستم دو، سه نفرشان را بزنم و فرار کنیم. به همین علت همیشه و تا آخر عمر خود را مدیون بوکس می دانم و تا کنون که 27 سال از حضورم در فدراسیون می گذرد دیناری نگرفته ام و نخواهم گرفت و این حضورم زکات سلامتی آن سال ها است.

*چرا بوکس نسبت به دیگر ورزش های رزمی کمتر مورد توجه رسانه ها است؟

این رشته از ابتدا مظلوم واقع شد. اتفاق بدی که باعث این انزوا شد خود بچه های بوکس آن دوران بودند. افرادی که شهرت داشتندو می خواستند خود را با انقلابیون وفق دهند در بوق و کرنا کردند که بوکس ورزشی است که درآن همدیگر را به شدت می زنند و عده ای از فقها آنرا حرام  دانستند.

تا این که عده ای از بوکسور ها نامه ای به رئیس جمهور  وقت نوشتند و خواستار بازگشایی این فدراسیون شدند نامه  به مرحوم غفوری فرد رئیس سازمان تربیت بدنی وقت ارجاع داده شد. غفوری فرد مرا به دلیل حضورم در مجلس می شناخت و می دانست که با بوکس عجین هستم، پس از من برای بازگشایی دوباره این رشته در کشور دعوت کرد و فدراسیون را به دست من داد.

*دوباره به المپیک و شانس دوباره بوکس برای حضور در ریودوژانیرو ورود کنیم. شانس ایران در مسابقات آذربایجان چقدر است؟

خرداد ماه در کشور آذربایجان و شهر باکو مسابقات کسب سهمیه را داریم که قرار است تیم اعزام کنیم. خیلی امیدواریم چون به غیر از سبک وزن و سنگین وزن که مدال ها به صورت طلا و نقره کسب می شود در باقی اوزان 5 وزن می توانند سهمیه بگیرند که به گرفتن 2 تا 3 سهمیه در این مسابقات امیدوارم . همه تلاش خود را برای حضور موفق بوکس به کار خواهیم بست و از تمام پتانسیل بچه ها استفاده می کنیم.

*برنامه فدراسیون تا آغاز این رقابت ها چیست؟

تلاش می کنیم در صورت تامین بودجه از چند تیم خارجی برای تمرین با ملی پوشان دعوت کنیم. درحال حاضر بوکسورهای ما می‌توانند در این مدت کم تا قبل از شروع مسابقات کسب سهمیه آذربایجان با استفاده از مربی‌هایی که دارند با تلاش و تمرین فراوان و با غیرت و تعصب با دست پر از این مسابقات بازگردند. در این مسابقات شانس ملی پوشان بوکس بیشتر از رقابت های چین است، چون اکثر بزرگان بوکس در رقابت‌های مختلف کسب سهمیه کردند که این شانس را به ما می دهد تا در این رقابت ها بتوانیم برای المپیک ریو سهمیه کسب کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار