خادم معاون وزیر ورزش و جوانان درسفر خود به استان همدان از باشگاه سوارکاری ابن سینا همدان بازدید کرد .

به گزارش خبرنگار ساماندهی 220 سوارکار همدانیگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛رئیس هیات سوارکاری استان همدان با بیان اینکه در‌ حال حاضر سوارکاران همدانی در رده نونهالان و نوجوانان حرف اول را در کشور می‌زنند، گفت: ۲۲۰ سوارکار ساماندهی شده در بخش آقایان و بانوان در استان همدان فعالیت می‌کنند.


برقعی ادامه داد: در شهر همدان ۵ باشگاه سوارکاری فعالیت می‌کنند و شهرستان‌های اسدآباد، نهاوند، رزن، صالح‌آباد و بهار نیز هر کدام یک باشگاه دارند وباشگاه سوارکاری تویسرکان نیز در حال  ساخت است.

وی با اشاره به دیرینه سوارکاری همدان بیان کرد: ورزش سوارکاری به‌طور کلاسیک در همدان با تأسیس باشگاه سوارکاری مهدی مکاره‌چی در سال ۵۳ آغاز شد که از اولین باشگاه‌های سوارکاری ایران بود.

رئیس هیئت سوارکاری استان همدان یادآور شد با اشاره به وجود اصطبل مری لیلی قراگوزلو در روستای ورکانه همدان گفت: اسب اصیل ایرانی توسط مرحوم مری لیلی قراگوزلو در این مرکز پرورش و اصلاح نژاد شده و مهم‌تر اینکه به دنیا معرفی و شناسانده شده است.

برقعی عنوان کرد: پایه اسب اصیل ایرانی توسط مرحوم مری لیلی قراگوزلو گذاشته‌شده که اسطبل این بانو در روستای ورکانه همدان که به‌عنوان نگین گردشگری روستایی شهرت یافته با چندین سال قدمت وجود دارد و نیازمند توجه است.

وی افزود: استان همدان در رشته پرش با اسب از استان‌های مطرح کشور به شمار می‌آید و از نظر زیرساخت‌ها و استعداد سوارکاران نیز ظرفیت بالایی دارد و باید با توجه به استعدادیابی پشتوانه سازی خوبی برای سوارکاری همدان صورت گیرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار