از سال 89 تا 94 بیش از ۴۵ حلقه چاه آهکی در لرستان حفر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از لرستان ؛ معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: از سال ۸۹ تا انتهای سال ۹۴ بیش از ۴۵ حلقه چاه آهکی به عمق و متراژ کلی ۶۴۵۲ متر و با دبی ۸۸۷ لیتر بر ثانیه حفر گردیده است .

طاهری از اجرای طرح های مهندسی در راستای توسعه آبرسانی به روستاهای استان خبر داد و افزود: در سالهای ۹۳ و ۹۴ در خصوص به بهره برداری رساندن مجتمع های آبرسانی استان لرستان یکی از استان های موفق در این زمینه بوده که توانست از ۲۳ مجتمع تعریف شده در سامانه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ۱۰ مجتمع را به بهره برداری برساند .

وی گفت: این ۱۰ مجتمع شامل ۸۰ روستا و با جمعیتی بالغ بر ۱۸هزار و۴۸۰ نفر با اعتباری بالغ بر ۸۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ريال از محل اعتبارات ملی آبرسانی شده اند.

طاهری افزود: همچنین در سال ۹۴ تعداد ۲۵۹ روستا در قالب ۸۱ پروژه اجرا گردید که عمده این روستاها در سال ۱۳۹۴ و به مناسبت های هفته دولت و دهه مبارکه فجر به بهره برداری رسیدند .

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان افزود: به طوریکه با اجرای این پروژه ها شاخص بهره مندی استان لرستان از آب شرب سالم و بهداشتی به عدد ۶۱/۸۰ رسید که این عدد از متوسط کشوری ۰۸/۴ بیشتر می باشد .

وی اضافه کرد: تداوم خشکسالی متوالی در استان باعث شد منبع تامین آب اکثر روستاهایی که از آب زیر سطحی و چشمه ها استفاده می کردند خشک و یا آلوده شود . علی رغم این اتفاق ، خوشبختانه با اختصاص اعتبارات مربوط به خشکسالی و حوادث و ایجاد منابع آب مطمئن جدید ، تعداد روستاهای آبرسانی بوسیله تانکر سیار در سالهای اخیر روند کاهشی داشته به طوریکه تعداد روستاهای آبرسانی سیار در سال ۸۸ از ۲۰۰ روستا به ۷۱ روستا در پایان سال ۹۴ رسیده است .

طاهری خاطر نشان کرد: در استان لرستان تا پایان سال ۹۲ و ابتدای دولت تدبیر و امید تعداد ۱۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار غیر برخوردار از آب وجود داشته است که از نظر تعداد ۳ درصد واز نظر جعیتی ۰۵/۷ درصد کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار خود را شامل می شده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با صرف اعتبار مناسبی که در سال ۹۳ به شرکت اختصاص داده شده بود تعداد روستاهای غیر برخوردار در پایان سال ۱۳۹۴ به ۴۸ روستا کاهش داده شد.
 
انتهای پیام/ف
برچسب ها: حفرچاه ، آهکی ، 5سال ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.