مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت:‌ باید با به‌کارگیری روش‌هایی همچون تغییر الگوی کشت و استفاده از شیوه‌های آبیاری نوین در راستای مدیریت مصرف آب گام برداشت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ داود نجفیان در جریان برگزاری طرح ملی داناب در اردبیل اظهار داشت: برای کنترل مصرف آب و کمک به صرفه‌جویی در استفاده از این منابع خدادادی اجرای این طرح 3 سال است که با همراهی دانش‌آموزان اجرا می‌شود و می‌تواند زمینه‌ساز تحولاتی موثر و مطلوب در این حوزه باشد.

وی با بیان اینکه ایران با 87 درصد و کشور مصر با 60 درصد مصرف منابع آب بحرانی‌ترین مناطق به شمار می‌روند، افزود:‌ باید در زمینه کاهش مصرف منابع آب در کشور و استان اقدامات عملی به کار گرفته شود و این وضعیت بحرانی را به شرایط مناسب تبدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد:‌ براساس استانداردهای جهانی، 40 درصد مصرف منابع آب در مرز وضعیت بحرانی و 60 درصد به بالا وضعیت بحرانی تلقی می‌شود که با رسیدن به وضعیت بحرانی پدیده‌هایی همچون طوفان‌های شن، گرد و غبار و برخی شرایط جوی رخ می‌دهد.

نجفیان تصریح کرد: باید مطابق با معیارها 20 درصد از منابع آب مصرف شده و باقیمانده برای نسل‌های بعدی ذخیره‌سازی شود که برای رسیدن به این مهم دولت یازدهم اهتمام و تلاشی جدی داشته که با توجه به اهمیت امر 13 جلسه شورای عالی آب در کشور تشکیل شده تا در زمینه رسیدن به حالت تعادل چاره‌اندیشی شود.

وی با بیان اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی به میزان 93 درصد میانگین کشوری است، گفت: باید با راهکارهای مختلف تلاش شود تا مصرف آب در این بخش را پایین آورده و با به‌کارگیری روش‌هایی همچون تغییر الگوی کشت و استفاده از شیوه‌های آبیاری نوین در راستای مدیریت مصرف آب گام برداشت.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، آبیاری ، نوین ، مصرف ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
چاه اب روستائی بی بیمه ودرامد ومولد اشتغال وتولید را پرکنید شما حقوق بیمه خانه وشکم سیر دارید وضع معیشت مردم وگرسنگان روستا وشهر چه ربطی بهشما دارد امار بدهید ومیز ریاستتان را حفظ نمائید
آخرین اخبار