300 هزار تن محصول مرکبات از باغات شهرستان دزفول برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  مديرعامل اتحاديه باغداران دزفول گفت: از آبان ماه سال گذشته تاکنون 300 هزار تن مرکبات شامل انواع نارنگي، پرتقال، انواع  ليمو و گريپ فروت از باغات اين شهرستان برداشت شده است.

فريد غلامي با بيان اينکه برداشت باغات اين شهرستان تقريبا به پايان رسيده است، افزود: در سال 94 حدود 700 هکتار به سطح باغات شهرستان افزوده شد که  بيشتر  اين اراضي به کشت ليمو اختصاص يافته است.

 وي تصريح کرد: همچنين استفاده از کودهاي پتاسه ، موجب ارتقاي کيفيت محصولات شد و افزايش کيفيت و همچنين قيمت مناسب موجب شد که کشاورزان دزفولي به کشت مرکبات و فعاليت در باغات گرايش بيشتري پيدا کنند.

 مديرعامل اتحاديه باغداران دزفول با اشاره به اينکه تنها حدود 200 هکتار از باغات شهرستان هنوز برداشت نشده‌اند، خاطرنشان کرد: شرايط آب و هوايي و بارش‌هاي بسيار خوب منجر به کاهش آفات و به تبع استفاده کمتر از سموم کشاورزي شد و خوشبختانه شاهد بارش تگرگ نيز در اين شهرستان نبوديم.

 غلامي بيان کرد: امسال صادرات بسيار کمي و به ميزان حدود 700 تا 1000 تن ميوه که بيشتر شامل ليمو مي‌شد، به کشورهاي روسيه و عراق داشتيم که از علل آن مي‌توان به مشکلات ارزي و حمل و نقل اشاره کرد.

وي افزود: اگر دولت به برگزاري نمايشگاه‌هايي در کشورهاي ديگر اقدام کند، مي‌توانيم صادرات مرکبات بسيار بيشتري داشته باشيم.

مديرعامل اتحاديه باغداران دزفول با بيان اين‌که در حال احيا و پاکسازي و کوددهي باغات براي کشت امسال هستيم، خاطرنشان کرد: از مسئولين استان به علت تامين و خريد بخشي از ميوه شب عيد از باغداران دزفولي قدرداني مي‌کنيم زيرا اين اقدام موجب مي شود تا مردم به خريد از درون استان گرايش بيشتري پيدا کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.