عمليات سم پاشي درختان سطح شهر خاش با هدف مقابله و مبارزه با آفات همانند سالهاي گذشته آغاز و در دو نوبت انجام مي شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان؛ مسئول واحد فضاي سبز شهرداري خاش گفت:: در سمپاشي درختان سطح شهر از سم هاي استاندارد كه بيشترين تاثير را در از بين بردن آفات و كمترين آسيب زيست محيطي را دارند، استفاده مي شود.

زاهدي نسب افزود: هم اكنون اقدامات كنترلي عليه انواع شته در عرصه هاي مختلف فضاي سبز در حال انجام و پيگيري است ولي به دليل گستردگي فضاي سبز و تعداد زياد درختان آلوده و نيز وزش باد و بارندگي، در نتيجه عدم امكان سمپاشي در برخي ايام، تحقق برنامه هاي پيش بيني شده در راستاي كنترل شته مستلزم صرف زمان بيشتري است.

وي گفت: اين برنامه در دو نوبت با فاصله 15 روز انجام مي شود و درختان آفت دار مانند انگور، انار، انجير، عناب، زردآلو و درختان و گياهاني مانند اقاقيا، نارون، گل كلم، زبان گنجشك، كاج و سرو و توت و غيره واقع در مسيرهاي خيابان سرباز، بوستان پرستار، بلوار معلم، بلوار حيدر آباد، بلوار دانشگاه پيام نور، خيابان رودكي و غيره عليه آفات مقاوم مي شوند.

مسئول واحد فضاي سبز شهرداري خاش ادامه داد:در فصل بهار شرايط جوي و رويشي گياهان براي فعاليت و افزايش جمعيت شته مساعد مي شود كه فضاي سبز نيز از اين قاعده مستثني نبوده و به محض مساعد شدن شرايط جمعيت شته بر روي درختان و درختچه ها نظير شته رز، نارون، اقاقيا و درختچه هاي زينتي و غيره به سرعت افزوده مي شود و در مدت كوتاهي سطح گياه را مي پوشاند.

انتهای پیام/.ع

زاهدي نسب تاكيد كرد:در زمان سم پاشي از شهروندان درخواست مي‌شود از تردد كودكان و افراد بيمار در مسير سم پاشي جلوگيري كرده و براي رعايت نكات ايمني از بسته بودن درب و پنجره‌ها اطمينان حاصل كنند و با پارك نكردن اتومبيل‌ها در مسير سم پاشي با اكيپ سم پاشي فضاي سبز شهرداري همكاري كنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار