سی‌ان‌ان: اشتیاق نخست‌وزیر جوان ایتالیا برای برقراری روابط با ایران

خبرنگار سی‌ان‌ان تصریح کرد نخست‌وزیر جوان ایتالیا برای بهره‌برداری از بازار نوظهور ایران مصمم است.

سی‌ان‌ان: اشتیاق نخست‌وزیر جوان ایتالیا برای برقراری روابط با ایران
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، "جان دِفتریوس،" کارشناس و دبیر خبر بازارهای نوظهور شبکه درباره تلاش های اقتصادی ایتالیا برای برقراری روابط تجاری با ایران و پیشینه روابط تجاری دو کشور قبل از وضع تحریم ها علیه ایران گفت: "متئو رنتسی،" نخست وزیر جوان ایتالیا، می خواهد اطمینان یابد که از این بازار نوظهور بهره برداری خواهد کرد. او نخستین رئیس دولت غربی است که پس از برداشته شدن رسمی تحریم ها، وارد خاک ایران شد. متئو رنتسی همچنین برای سفر دو روزه خود هیأت بسیار بزرگی به همراه دارد. این هیأت متشکل از دویست و پنجاه نفر از مقامات دولتی و رؤسای شرکت های ایتالیا است. 

یکی از نمایندگان تجاری ایتالیا، ده دقیقه پیش در گفتگو با خبرنگار ما گفت علاوه بر آنچه در ماه ژانویه شاهد بودیم، احتمالاً هجده یادداشت تفاهم در این سفر دو روزه (بین دو کشور) امضاء خواهد شد. ایتالیا هم اینک نیز سهم خوبی از بازار ( ایران) را نصیب خود کرده است؛ ماه ژانویه، معامله هایی به ارزش بالغ بر هفده میلیارد دلار در حوزه فرودگاه ها، خط آهن و تولید برق بین دو کشور صورت گرفت و دو کشور اکنون وارد حوزه پتروشیمی، مد و لباس و مواد غذایی شده اند. 

دفتریوس گفت: طبق اعلام منابع دیگری که با آنها گفتگو کردم می توانیم شش میلیارد دیگر نیز به این رقم (معامله های ایران و ایتالیا) در این سفر اضافه کنیم؛ زیرا ایتالیا برای حمایت از شرکت های ایتالیایی که قصد دارند در ایران فعالیت کنند، چهار میلیارد دلار اعتبار در نظر گرفته است. "حسن روحانی،" رئیس جمهور ایران نیز این اقدام ایتالیا را تحسین کرد. 

خبرنگار شبکه گفت: بازار ایران، هشتاد میلیون مصرف کننده دارد. قبلاً به موضوع بدهی بانک های (ایتالیا) اشاره شد؛ ایتالیا باید زمینه رشد تولید کالاهای ساخت این کشور را فراهم کند و ایران نیز برای دستیابی به رشد اقتصادی سالانه شش درصد تلاش می کند و دو کشور روابط تاریخی خود را از یاد نبرده اند. بنابراین، ایتالیا که در داخل با رشد اقتصادی بسیار آهسته روبرو است، بسیار مشتاق است از این بازار (ایران) بهره برداری کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۵
خب همه از آمریکا می ترسند چش غره می ره بهشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
این میاد اون یکی میره
این یکی هنوز نرفته اون یکی داره میاد
پس چرا وضع و اوضاع اقتصادی تکون نخورده و در جا میزنیم
آخه این همه اومدن و رفتن همین جوری خالی خالی چه فایده داره بیکاری تورم رکود هیچ کدوم حل نشده که ظریف جونم
آخرین اخبار