رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اختصاص یک میلیارد دلار اعتبار توسط یکی از بانک های کره در حوزه سلامت خبر داد.

محمد هادی ایمانیه رئیس علوم پزشکی شیراز در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوانگفت: محدوده ی زمین بیمارستان هزار و 200 تخت خوابی "پیامبر اعظم" که کلنگ آن توسط وزیر بهداشت زده شد، با همکاری شهرداری و اداره اوقاف،‌حداکثر تا هفته ی آینده مشخص می شود و بنا بر این است تا دیوارگذاری آن به زودی آغاز شود.

وی افزود: نظر وزیر بهداشت برای ساخت این بیمارستان، شراکت با کمپانی های خارجی است، تا بتوان از سود های کم بانکی کمک گرفت. در پی این موضوع تا کنون چند شرکت برای مذاکره به ایران آمدند که به نظر می رسد شرکت "هیوندا"ی کره مورد قبول واقع شده است.

ایمانیه تعداد کل پروژه های پیشنهادی را 46 عدد عنوان کرد و اظهار داشت: در کل 46 پرو‍‍‍‍ژه به کارگروه مربوطه ارائه شده بود که از این تعداد سه پروژه ساخت بیمارستان در شیراز،‌ بیمارستان شهید رجایی تهران و کرج مورد قبول واقع شد.

وی تصریح کرد: این اقدام هنوز به مرحله امضای قرارداد نرسیده و در راه رسیدن به دبیرخانه ی دولت و سپس تصویب آن از سوی هیئت دولت است، پروژه ها پس از تصویب دولت به شورای عالی اقتصاد ابلاغ می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: یکی از بانک های کره ای تمایل به تخصیص اعتبار پنج میلیارد دلاری در ایران دارد و دولت تصمیم دارد تا یک میلیارد دلار آن را در حوزه ی سلامت هزینه کند، به جرات می توان گفت شکی در تصویب این پروژه از سوی دولت وجود ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.