اولین تولید کننده رفسنجانی گوجه فرنگی سیاه وکاهوی بنفش کشور گفت: تمام گونه های کشت شده با تاییدیه نهادهای علمی وازنوع محصولات تولید شده در گلخانه های هیدروپونیک است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،ساسان کفایی گفت: از سال 92 زیرساخت گلخانه تولید محصولات گلخانه ای را راه اندازی کردم که در این راستا بیش از دو و نیم میلیارد ریال هزینه احداث سالن ها و تجهیز سیستم هیدروپونیک شده است.

وی افزود: دو گلخانه به ترتیب 500 و 1000 متر مربعی احداث کردم که در این دو گلخانه انواع محصولات و گیاهان جدید از جمله خیار، انواع فلفل های رنگی، گوجه فرنگی های زرد، نارنجی، سیاه، سبز، زیتونی، کاهوی بنفش از نوع جلبک دریایی و ... کشت شده است.

کفایی عنوان کرد: در آبان ماه سال گذشته گوجه فرنگی سیاه در رفسنجان کشت شد و این محصول بعد از 5 ماه به بار نشست و تا پایان سال برداشت ان ادامه دارد که تخمین زدیم بیش از 4 تن برداشت و به بازار عرضه شود.

وی گفت: قصد داریم نشاء همه محصولات از جمله گوجه فرنگی سیاه و انواع دیگر آن، کاهو، فلفل، خیار و غیره را با پیشنهاد آقای ملانوری فرماندار رفسنجان در گلخانه جدید به متراز 1500 متر مربع تولید و به گلخانه های دیگر در استان کرمان ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه بذر اصلاح شده همه این محصولات از آمریکا تهیه شده است تصریح کرد: کاهوی بنفش برای درمان بیماری کبد چرب و کم خونی مفید است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.