فرهنگی در واکنش به اظهارات نوبخت درباره حذف یارانه‌ها؛

دولت بدون مکانیزم مشخص برای تعیین درآمدها، اجازه قطع یارانه خانوارها را ندارد

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در مصوبه امروز مجلس هیچگونه اعداد و ارقامی مبنی بر حذف تعداد یارانه‌بگیران اعلام نشده است.

دولت بدون مکانیزم مشخص برای تعیین درآمد، اجازه قطع یارانه خانوارها نداردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس با حضور در نشست خبری در واکنش به اظهارات نوبخت مبنی بر اینکه طبق مصوبه مجلس 24 میلیون نفر از دریافت یارانه ماهانه حذف می شوند،‌گفت: در مصوبه امروز مجلس هیچ گونه عدد،‌ آمار و ارقامی اعلام نشده است.

وی ادامه داد: در مصوبه امروز مجلس تنها تعیین شد که سرپرست خانوار و نه مجموع درآمد خانواده اگر بالای 3 میلیون تومان باشد از دریافت یارانه حذف خواهد شد.

فرهنگی تصریح کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز مجلس دولت موظف شد تا از افرادی که به هر علتی نتوانسته‌اند ثبت‌نام کنند در فرمانداری‌ها برای دریافت یارانه ثبت‌نام به عمل آورند هر چند که معتقد بودند نیاز به این مصوبه نبود.

عضو هئیت رئیس مجلس ضمن انتقاد به انعکاس اخبار و حواشی پیرامون مصوبه امروز مجلس در برخی رسانه‌‌ها گفت: این اخبار هیچگونه انطباقی با این مصوبه نداشته و ربط دادن آن به انتخابات مجلس و نظایر آن کاملا بی‌اخلاقی است.

وی در ادامه افزود: مصوبه امروز مجلس در مورد یارانه‌ها در واقع منطبق با مصوبه سال گذشته مجلس بود  که طی آن اعلام شد افراد پردرآمد باید حذف شوند و طبق مصوبه امروز تنها حذف افراد پر درآمد تعریف شد.

نماینده تبریز،آذرشهر و اسکو با بیان اینکه طی این چند روز بررسی بودجه شاهد بداخلاقی‌های متنوعی بوده‌ایم، بیان داشت: مانند دولت که در کمیسیون تلفیق موضوعی را پیگیری می کرد اما در مقابل تریبون‌ها با آن اعلام مخالفت می‌کند.

فرهنگی تاکیدکرد: نماینده دولت امروز در صحن علنی در بخشی از سخنانش اعلام کرد که این مصوبه مجلس در واقع همان تعدادی را دربر می‌گیرد که ما خودمان یارانه‌شان را قطع کرده‌ایم یعنی همان 3 الی 4 میلیون نفر که باید خطاب به آنها گفت: میان 3 میلیون تا 24 میلیون تفاوت بسیاری وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به صحبت نماینده دولت که اعلام کرده بود چگونه باید تشخیص داد که کدام خانوارها بالای 35 میلیون درآمد سالانه دارند، اظهار داشت: اگر دولت مکانیزم مشخصی برای تشخصی درآمد 35 میلیون سالانه خانوارها ندارد نمی تواند و اجازه ندارد که یارانه افراد را قطع کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بودجه ، یارانه ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
چرا یارانه ام را 7 ما ه شده قطع کردید آیا یک بازنشسته با حقوق زیر 2 میلیون ثروتمند است پزشکان با آن همه درآمد یارانه می گیرند آن وقت شما یارانه یک بازنشسته را قطع می کنید احسنت به انصافانه
آخرین اخبار