معاون آبفا همدان گفت: شرکت آبفا همدان بدلیل نپرداختن مردم در بهای واقعی آب پارسال 40 میلیارد تومان خسارت داشته است.

خسارت 40 میلیارد تومانی آبفا همدان در سال گذشته

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عبدالله زاده درشورای شهر همدان با اشاره به اینکه متوسط نرخ فروش آب با توجه به افزایش آبونمان 390 تومان به ازای هر متر مکعب است افزود:در صورتی که هزینه تمام شده بذرای تامین آب 800 تومان است.

وی ادامه داد: شرکت آبفا 55 درصد هزینه تمام شده آب را از مردم دریافت نمی کند که این موضوع موجب زیان 40 میلیارد تومانی شرکت آبفا در پارسال شد.

عبدالله زاده اظهار داشت: هم اکنون  چهار هزار کنتور خراب در سطح شهر همدان وجود دارد که تعویض هر کدام از کنتورها 100 هزار تومان برای شرکت آبفا هزینه دارد ولی به علت کمبود منابع مالی امکان تعویض آن وجود ندارد.

وی به تعویض کنتورهای خراب در سالهای گذشته اشاره کرد وافزود:پارسال  هزار و 640 دستگاه کنتور خراب در همدان تعویض شد و این در حالی است که سال 93، دو هزار و 651 کنتور خراب در همدان تعویض شده بود.

معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان همدان بیان کرد: در حال حاضر هزار و 17 کیلومتر شبکه آب در شهر همدان وجود دارد که 295 کیلومتر از این میزان معادل 29 درصد نیازمند اصلاح و نوسازی است.

وی با اشاره به اینکه در سالهای 93 و 94 تنها هفت کیلومتر از این میزان اصلاح شده است، گفت: تعویض شبکه فرسوده شهر همدان به 50 میلیارد و 160 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که تامین این اعتبار در شرایط فعلی اقتصادی دشوار است.

عبدالله زاده عنوان کرد: در حال حاضر 76 درصد مشترکان صورتحسابهای آب را به صورت غیرحضوری و مابقی به صورت دستی در بانکها پرداخت می‌کنند که به دنبال این هستیم تا صورتحساب‌های الکترونیکی همزمان با قرائت کنتور آب صادر شود ولی هم اکنون  قبض آب بعد از 10 روز قرائت کنتور صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 16 درصد مردم بین 3 تا 5 مترمکعب، 23 درصد بین 5 تا 10 مترمکعب، 26 درصد بین 10 تا 15 مترمکعب و 19 درصد بین 15 تا 20 مترمکعب آب مصرف می‌کنند، گفت: در تلاش هستیم تا با فرهنگ سازی مصرف مشترکان پرمصرف را کاهش دهیم .

انتهای پیام/ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.