مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: از ظرفیت های گردشگری روستاهای کلات در راستای ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس در این استان استفاده می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، اسماعیل نور محمدی در گردهمایی دهیاران شهرستان کلات گفت: دهیاران بایستی با داشتن برنامه مدون در راستای نیل به اهداف کاری سال 95 گام بردارند.
وی افزود: برنامه ریزی مناسب، تبیین اهداف و استفاده از فکر و ایده افراد صاحب نظر در روستا مانع از روزمرگی در امور روستا خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی با تأکید بر بروز بودن دهیاران بیان داشت: بهره گیری از آموزش های غیرحضوری و مجازی، مطالعه کتب و جزوات تخصصی از جمله مواردی است که دهیاران بایستی در کنار سایر آموزش های حضوری به آن توجه نمایند.
نورمحمدی با اشاره به اقدامات ویژه دولت تدبیر و امید در روستاها، خاطرنشان ساخت: نگاه دولت به توسعه روستاها صرفاً عمرانی نیست بلکه توسعه در همه ابعاد آن از جمله توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... ملاک عمل قرار دارد.
وی با تأکید بر ترویج فرهنگ مشارکت در بین مردم روستا اذعان داشت: مادامی که مردم در امور مختلف روستا مشارکت داشته باشند اثربخشی کار افزایش پیدا خواهد کرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی در ادامه افزود: دهیاران بایستی تکمیل پروژه های نیمه تمام روستا و در رأس آن ساختمان دهیاری را اولویت قرار دهند، زیرا داشتن مکان اداری مناسب جهت مراجعات مردمی و جایگاه دهیاری امری ضروری است.
نورمحمدی گفت: دهیار به عنوان مدیرارشد روستا ضمن آگاهی کامل از وظایف قانونی خود لازم است بعنوان مدیربحران از تمامی ظرفیتها و امکانات و شناسایی نقاط حادثه خیز روستا میزان خسارات احتمالی ناشی از بلایای طبیعی را به حداقل برساند.
وی تجهیز دهیاری های استان به ماشین آلات خدمات رسان و عمرانی را از اولویتهای دفتر دانست و داشتن برنامه ریزی مناسب جهت بهره برداری تمام روستاهای شهرستان از ماشین آلات در اختیار را مهم ارزیابی کرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت های گردشگری روستاهای منطقه بر لزوم استفاده از این پتانسیل در راستای ایجاد شغل و مهاجرت معکوس به روستاها تأکید کرد.
سیداصغر موسوی تبار فرماندار کلات نیز بیان داشت: با پیگیری های انجام شده توسط این فرمانداری و برگزاری جلسات متعدد استانی هفته دوم اردیبهشت به عنوان هفته فرهنگی کلات در تقویم فرهنگی استان به ثبت رسید.
وی معرفی شهرستان و توسعه فرهنگی و زیربنایی کلات را از جمله اهداف برنامه های هفته فرهنگی کلات عنوان کرد و از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان خواست ضمن اطلاع رسانی، با معرفی و عرضه توانمندی ها بستر لازم در خصوص توسعه همه جانبه روستا را فراهم نمایند.
موسوی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به مسائل بهداشتی در روستاها، توجه به پاکیزگی و آراستگی روستا را امری ضروری در راستای جذب گردشگر دانست.
انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.