در گفتگو با ایتارتاس؛

فیصل مقداد: اگر اروپا هشدارهای مسکو را جدی می‌گرفت، به صحنه حملات تروریستی تبدیل نمی‌شد

معاون وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد چنانچه غرب به توصیه‌های روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم توجه می کرد اروپا به صحنه حملات تروریستی تبدیل نمی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، معاون وزیر امور خارجه سوریه در گفتگو با این خبرگزاری اعلام کرد کردهای سوریه باید در نشست ژنو که با هدف حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه برگزار می شود شرکت کنند. 

فیصل مقداد روز سه شنبه گفت: « گمان می کنیم همه طرف ها از جمله کردهای سوریه باید در نشست ژنو شرکت کنند. » 

وی افزود: « دولت سوریه ملت این کشور را بر اساس قومیت آنها تقسیم نمی کند . سوریه کشور کوچکی است و همانند روسیه یا جمهوری های سابق این کشور نیست. کوچکترین جمهوری شوروی سابق منطقه ای به وسعت سوریه است و به همین علت است که ما اعلام نظام فدرالی را در سوریه در دست بررسی نداریم و در عین حال از مشارکت همه گروه ها از جمله کردها حمایت می کنیم. »

معاون وزیر امور خارجه سوریه در بخشی دیگر از اظهاراتش، کاهش بخشی از نیروهای روسیه در سوریه هیچگونه تاثیر منفی بر همکاری مسکو و دمشق در زمینه مبارزه با تروریسم نداشته است.

وی افزود: « ما به همه تصمیمات رئیس جمهور روسیه احترام می‌گذاریم و کاهش بخشی از نیروهای روسیه در سوریه به هیچ وجه تاثیری منفی بر مبارزه دو کشور با تروریسم نداشته است.» 

این دیپلمات خاطر نشان کرد: « سوریه حمایت های روسیه را در زمینه مبارزه با تروریسم درک می کند و کاملا قدردان این حمایتهاست. ما با مواضع روسیه در قبال سوریه در زمینه های مختلف موافقیم و رئیس جمهور و دولت روسیه در مسیری صحیح گام برمی دارند.» 

وی افزود: چنانچه غرب به توصیه های روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم توجه می کرد اروپا به صحنه حملات تروریستی تبدیل نمی شد.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار