سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: هرگاه اختلافی میان کشورهای عضو سازمان ملل رخ داده، دبیرکل این سازمان همواره برای حل این اختلاف ها اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، به نقل از رادیو دولتی پاکستان، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز گذشته در گفت و گو با خبرنگاران در نیویارک ضمن بیان این مطلب افزود: هرگاه اختلافی میان کشورهای عضو سازمان ملل رخ داده، دبیرکل این سازمان همواره برای حل این اختلاف ها اعلام آمادگی کرده است.

به دنبال بالا گرفتن تنش های سیاسی-مرزی میان هند و پاکستان در روزها و هفته های اخیر، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل برای ایفای نقش و کمک به از سرگیری مذاکرات میان این دو کشور همسایه و حل اختلاف میان آنها ابراز تمایل کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز گذشته در گفت و گو با خبرنگاران در نیویارک ضمن بیان این مطلب افزود: هرگاه اختلافی میان کشورهای عضو سازمان ملل رخ داده، دبیرکل این سازمان همواره برای حل این اختلاف ها اعلام آمادگی کرده است.

سازمان ملل درحالی برای حل اختلاف های دیرینه میان پاکستان و هند اعلام آمادگی کرده است که اسلام آباد معتقد است یکی از دلایل ادامه تنش ها و اختلاف های میان این دو کشور همسایه، توجه نکردن شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه هایی است که در سال ۴۹-۱۹۴۸ برای حل مسئله کشمیر در سازمان ملل تصویب شده ولی هرگز اجرا نشده است.

براساس این قطعنامه ها، مردم منطقه مورد مناقشه کشمیر باید حق انتخاب داشته باشند و با شرکت در انتخاباتی آزاد، خودشان برای سرنوشت این سرزمین تصمیم بگیرند.

ارتش پاکستان روز گذشته اعلام کرد که نیروهای هندی حدود نیمه شب شنبه اقدام به تیراندازی بدون دلیل به سمت خاک پاکستان کرده اند و نیروهای پاکستان نیز متقابلا ، با گشودن آتش به سمت خاک هند، به آتشباری هندی ها پاسخ دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار