امید است با حذف افراد از لیست یارانه بگیران درآمد حاصله بر اساس اظهارات نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش اشتغال صرف شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی  باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اعطای یارانه ماهیانه چهل و پنج هزار و پانصد تومان از زمستان سال 87 در دولت قبلی مطرح  و در اولین مرحله واریز یارانه نقدی به حساب خانوارها در مجموع 4 هزار و هشتصد میلیارد تومان به حساب‌ها آن ها واریز شد اما رفته رفته با تغییر دولت اعطای یارانه با اما و اگر های متعددی مبنی بر حذف برخی از یارانه بگیران مطرح شد که در چند ماه اخیر حذف برخی از یارانه بگیران با قوت بیشتر ی در حال پیگیری و عملیاتی شدن است ، اما در این خصوص مجلس شورای  اسلامی و دولت با اختلاف نظرهایی با یکدیگر روبه رو  بودند.

چندی پیش محمد رضا پور ابراهیمی سخنگوی كمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه های مجلس شورای اسلامی برای حذف یارانه 10 گروه در سال95 اظهار داشت: افرادی كه سالانه بيش از 35 ميليون تومان درآمد دارند از خيل يارانه بگيران سال 95حذف می شوند.

نماينده مجلس شورای اسلامی بیان كرد:علاوه بر درآمد سالانه بيش از 35 ميليون تومان،شاخص دارايی نيز در حذف يارانه بگيران در نظر گرفته شده است.

پورابراهيمی افزود:چرا كه بسياری از افراد هستند كه درآمد ماهيانه آن ها اندك است اما دارايی هايی بسياری دارند بر همين اساس جز دهك های پر درآمد در كشور محسوب می شوند.

نماينده مجلس شورای اسلامی گفت:دولت موظف است درآمد حاصل از حذف یارانه اين افراد ازلیست يارانه بگيران در بخش اشتغال صرف كند.

پور ابراهیمی اظهار داشت: تاكنون بالغ بر سه میلیون و دویست هزار نفر از لیست یارانه بگیران حذف شده اند.

پس از چندی و اعتراض برخی افراد از حذف لیست یارانه بگیران مسئولان دستگاه اجرایی دولت  در خصوص پرداخت یارانه خود را از این میدان  کنار کشیده و توپ حذف یارانه بگیران را به زمین نمایندگان مجلس شورای اسلامی انداختند.

در همین راستا  احمد میدری معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص برنامه های دولت در سال 95  برای پرداخت یارانه نقدی به مردم، گفت:منتظر تصمیم مجلس شورای اسلامی در خصوص قطع یارانه پردرآمدها هستیم.

وی اضافه کرد:در این خصوص باید مشخص شود که مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر قطع یارانه نقدی حدود تقریبا 24 میلیون شهروند که از درآمد بالایی برخوردارند، در مجلس تصویب می شود یا خیر.

میدری تاکید کرد:دولت یازدهم، پیشنهادی در این زمینه نداده بود و این تصمیمی است که مجلس شورای اسلامی می گیرد.

معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در هر صورت، منتظر تصمیم نهایی مجلس هستیم.

*تصویب حذف سه دهک از یارانه بگیران در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

پس از این پاس کاری و حذف یارانه پر درآمد ها سرانجام امروز (سه شنبه )لایحه حذف پردرآمدها از لیست یارانه بگیران در سال 95 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و مجلس با حذف یارانه نقدی سه دهک بالای جامعه و شش گروه درآمدی که در پیشنهاد کمیسیون تلفیق مشخص شده بود،موافقت کرد. 

بر این اساس  بهارستانی ها علی رغم مخالفت دولت با حذف یارانه نقدی سه دهک بالای جامعه، با 125 رای موافق، یارانه سه دهک بالای جامعه و شش گروه درآمدی مشخص شده در متن پیشنهاد کمیسیون تلفیق را حذف کردند. 

در همین راستا دولت موظف است طبق تبصره 14 لایحه بودجه 94 کل کشور یارانه نقدی سه دهک بالای جامعه و شش گروه درآمدی مشخص شده در بودجه  را در سال 95 حذف کند در غیر این صورت پرداخت یارانه از ابتدای تیر ماه 95 به گروه های ذکر شده  تصرف در اموال عمومی و جرم تلقی می‌شود. 

یارانه تمامی تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالانه آن‌ها حداقل 350 میلیون ریال معادل رقمی حدود 3 میلیون تومان در ماه باشد 2- نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قضات، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و دولتی و غیر دولتی، پزشکان و دندانپزشکان، تمامی کارکنان دولت و قوای سه‌گانه و تمامی موسسات عمومی و موسسات عمومی غیر دولتی و تمامی کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشگری و تمامی حقوق بگیران و مستمری بگیران مشمول تامین اجتماعی، و همه دریافت کنندگان حقوق و مستمری بگیران دولتی و غیر دولتی که درآمد سالانه آن‌ها بیش از 350 میلیون ریال باشد، 4- تمامی مدیران و اعضای هیئت مدیره و بازرسان شرکت‌های دولتی و غیر دولتی و وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیر دولتی و تمامی مدیران و اعضای هیئت مدیره و روسا و معاونان مناطق و شعب بانک‌ها و بیمه‌ها و موسسات مالی و اعتباری و تمامی کارکنان اشخاص حقوقی دولتی و غیر دولتی که دریافتی سالانه آن‌ها بیش از 350 میلیون ریال باشد، 5- تمامی ایرانیان مقیم خارج از کشور 6 – تمامی اشخاصی که در سه دهک بالای درآمدی کشور هستند و در موارد فوق ذکر نشدند قطع خواهد شد. 

پس از تصویب حذف دریافت سه دهک از یارانه بگیران محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور گفت: دولت در پرداخت یارانه‌ها مشکل دارد اما پیشنهاد حذف 24 میلیون نفر از یارانه بگیران مشکلات دولت را حل نمی‌کند.

امید است با حذف افراد از لیست یارانه بگیران درآمد حاصله بر اساس اظهارات نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش اشتغال صرف شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
سلام چرا به بعضی ها سبد حمایتی تعلق گرفته به بعضی ها نگرفته به من که دو نفر ی هستم و سالها تحت پوشش کمیته امداد بودم سبد غذایی ام چندین سال هست که قطع شده,کمکم کنید که وصل بشه, فقط از زمانی که یارانه دادن تا الان فقط یک بار بهم دادن دیگه کاملا قطع شده علتش چیه, کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
سلام یارانه اونایی که خارج از کشور هستن قطع نشده چرا مال من که تو ایران زندگی میکنم فقط یه کارت ملی از خارج گرفتم چندین ساله که قطع شده لطف کنید به منم بدید هیچ درامدی ندارم فقط همین یارانه هست الان ماه مبارک رمضان 96هست من برا افطارم چیزی ندارم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
سلام امروز خیلی ناراحت شدم چونکه از یارانه حذف شدم خودم خانه دارم و شوهرم با حقوق 500 تومن در ماه وبا داشتن قسط های بانکی به سختی سپری میکردیم الا هم که یارانم حذف شده خیلی بی انصافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
این کار یعنی بی عدالتی مطلق. یارانه هیچ کس نباید حذف بشه. این حق هر فردی در جامعه هست که از یارانه استفاده کنه حتی اگه ثروتمند باشه. این حق الناسی هست که به گردن نماینده های مجلسه و اگه کسی راضی نباشه خدا هم راضی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
اگر این پولا جهت امور فقرا و اشتغال جوانان تحصیل کرده بیکار، بکار گرفته بشه خوبه
Japan
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
باتوجه به مطلب فوق، اصلااين كارجوابگونميباشد، چون فردكارمنديابازنشسته كه تازه آبرودارشده و بازحمت توانسته سرپناه و ماشيني جوركند، باتوجه به وضعيت شهريه ها و.......... جوابگونميباشد اين يارانه فقط وفقط پول بعضي ازقبوض را جبران مي كرد. مسئولين راست ميگويند يارانه اين همه افرادمجلس و دولت را قطع كنند. نه قشر كارمندوبازنشسته واين بي انصافي كامل به اقشار عادي جامعه مي باشد.