محسن علی اکبری از علاقه‌اش به تولید کارهای تاریخی تا جداسازی جشنواره فجر و ... گفت.

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده سینما در حاشیه اکران فیلم «یتیم‌خانه ایران» در خصوص علت حضور برای دیدن این اثر به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: من هشت کار تاریخی ساختم و به تولید فیلم در این زمینه علاقه فراوانی دارم. به نظرم در کشوری مانند ایران با فرهنگ دیرینه، کهن و گهربار که بخشی از آن هم با دین اسلام گره خورده باید به ساخت کارهای تاریخی بیشتر توجه شود تا شناخت تاریخ در جامعه نهادینه شود و نوجوانان و جوانان ما بیشتر با آن آشنا شوند و اطلاعات تاریخی خود را بالا ببرند.

وی افزود: برای دیدن فیلم لحظه‌شماری می‌کنم؛ چون به نظرم به من که در این زمینه فعالیت می‌کنم کمک خواهد کرد. از طرفی می‌تواند برای جوانان ما سرمشقی از تاریخ و هویتشان باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد جداسازی بخش جهانی جشنواره فیلم فجر از بخش داخلی بیان کرد: از ابتدا مخالف این جداسازی بودم و همچنان مخالفم. به این دلیل که هزینه سرباری برای کشور دارد، اتفاق خاصی نمی‌افتاد اگر این هزینه در تلفیق با همان جشنواره داخلی خرج می‌شد. جشنواره‌ای که بهمن ماه با شور و شوق انقلابی برگزار می‌شود و خارجی‌ها می‌توانستند وفاداری مردم به انقلاب و نظام را ببینند و از جهات مختلف تاثیر‌گذاری چشمگیرتری را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: به هر حال این جداسازی نتیجه نوع نگاه مدیریتی است و ما برای آن‌ها احترام قائلیم اما در مجموع با جداشدن و ایجاد فاصله بین جشنواره داخلی و خارجی با توجه به اینکه می‌گوییم اقتصاد مقاومتی، موافق نیستم.

علی‌اکبری در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص افق دیدش به سینمای ایران در سال جدید با توجه به فروش بالای فیلم‌های اکران نوروزی خاطرنشان کرد: فعلا در این باره زود است، قضاوت کنیم و نباید جو زده شویم. نمی‌توان به فروش بالای دو فیلم اتکا و کل سال را پیش‌بینی کرد. البته امیدوارم سینمای ما در کل سال با فروش بالا مواجه شود و شاهد آشتی مخاطب با سینما باشیم.  



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار