مديرعامل شركت توزيع و پخش فرآورده های نفتی استان اردبيل از افزایش 3 درصدی مصرف بنزین در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمود آقامحمديان افزود: به رغم افزايش 3 درصدی سوخت بنزين، سوخت نفت سفيد در استان اردبيل در سال 94 در مقايسه با سال ماقبل آن 15 درصد كاهش يافته و اين در حالی است كه مصرف نفت گاز نيز در سال گذشته هيچ تغييری نسبت به سال ماقبل آن ندارد.

وی از افزايش 15 درصدی مصرف سوخت گاز در جايگاه های سی ان جی استان در سال 94 نسبت به سال 93 خبرداد و گفت: 62 جايگاه سوخت سی ان جی و 56 جايگاه سوخت بنزين و نفت گاز در مركز و شهرستان های استان اردبيل فعاليت دارند و در سال گذشته فعاليت اين جايگاه ها با كمترين خرابی و تعطيلی بوده است.

آقامحمديان اظهار كرد: با ترويج فرهنگ استفاده از گاز طبيعی در صنايع و كشاورزی مصرف سوخت مايع در اين استان به صورت قابل توجهی كاهش يافته و هم اكنون نيز از تامين سوخت مايع بخش حمل و نقل استان كه در اولويت كاری شركت توزيع فرآورده های نفتی قرار دارد تامين سوخت مايع برای ساير بخش ها از جمله صنايع از اولويت اين شركت خارج شده است.

وی با بيان اينكه پيش از اين نيروگاه سيكل تركيبی اردبيل بيش از 3 برابر سوخت مصرفی نفت گاز استان را مصرف می كرد افزود: با اجرای طرح های گازرسانی به اين نيروگاه ميزان مصرف نفت گاز نيروگاه اردبيل نيز در سال گذشته 40 درصد نسبت به سال ماقبل آن كاهش داشته است .

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، مصرف ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.