بازداشت 400 معترض آمریکایی در مقابل کنگره/ تظاهرکنندگان: از اینکه سیاستمدارانمان با پول خریداری می‌شوند، خسته‌ایم

پلیس آمریکا بیش از 400 معترض را، که در اعتراض به سیطره پول بر حیات سیاسی این کشور در مقابل کنگره تجمع کرده بودند، بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس روز دوشنبه بیش از 400 تظاهرکننده را که در اعتراض به فساد مالی و سیطره پول بر حیات سیاسی در امریکا،  در خارج از ساختمان کنگره آمریکا تجمع کرده بودند، بازداشت کرد.   

این تظاهرات که بیشتر با آرامش و نظم برگزار شد با اقدام پلیس کنگره آمریکا به بازداشت بیش از 400 تظاهرکننده به اتهام آنچه که پلیس «تظاهرات غیرقانونی» و ازدحام و ایجاد مانع بر تردد خودروها توصیف کرد به پایان رسید.   

برگزار کنندگان این تظاهرات به برگزاری روزانه آن برای مدت یک هفته متعهد شدند.  

سازمان «بهار دموکراسی» که این تظاهرات را سازماندهی کرده بود در بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد این اعتراض با هدف «درخواست از کنگره برای اتخاذ اقدام فوری برای پایان دادن به فساد در سیطره پول بر حیات سیاسی ما و تضمین انتخاباتی آزاد و شفاف» برگزار شد.   

پیتر کالاهان مسئول روابط عمومی این سازمان گفت :« معتقدیم این خانه ملت است و کنگره باید به مردم پاسخ دهد ،‌ باید از حقوق رای دهندگان محافظت کنیم.»   

معترضان پارچه نوشته ای در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود «هشدار : اقدام بعدی نافرمانی گسترده مدنی خواهد بود.»   

پلیس کسانی را که بر پله های ورودی شرقی ساختمان کاپیتال مقر مجلس سنا و نمایندگان آمریکا نشسته بودند بازداشت کرد.   

ریشه «بهار دموکراسی» به پایان جنبش «لس آنجلس را اشغال کنید» باز می گردد.  

افزایش فعالیت این سازمان با تبلیغات انتخاباتی برنی ساندرز نامزد احتمالی دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوری خواهان همزمان است که هر دوی آنها مخالفت خود را با کمک به تبلیغات انتخاباتی سیاستمداران اعلام کرده اند.   

درحالی که بیشتر گروههای شرکت کننده در این تظاهرات بیشتر به دموکراتها وابسته بودند تا جمهوری خواهان اما کالاهان گفت این سازمان غیر حزبی است.   

وی افزود :« آمریکاییها از اینکه سیاستمدارانشان خریداری می شوند و به آنها پول پرداخت می شود، خسته شده اند.»   


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار