قزوين؛

نشست ستاد ساماندهی امور جوانان

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت : برای ایجاد هر فرصت شغلی حدود 200 میلیون تومان نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛حجتی در اين نشست افزود :برای آنكه از توان و انرژی جوانان به درستی استفاده شود لازم است تا فرصت های شغلی ايجاد شود .

به گفته وی، اشتغال، ازدواج و مسکن از جمله مشکلات امروز جوانان در جامعه است و با برطرف کردن آنها می توان خلاقیت و تجربه را در بین جوانان افزایش داد.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: باید جوانان را  در برنامه های کشوری و استانی وارد کنیم و اگر به جوانان اعتماد نشود، مشکلاتی چون حاشیه نشینی ، اعتیاد و طلاق رشد خواهد کرد.

در ادامه مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تحکیم خانواده  وزارت ورزش و جوانان هم از فعاليت  350 سایت در زمینه جوانان خبر داد .

به گفته صبحی ، از اين تعداد  20 سایت در زمینه همسریابی فعال هستند  که وزارت ورزش  و جوانان همه اآنها را رصد می كند.

وی همچنین به افزایش آمار شادی در کشور اشاره کردو افزود: میانگین شادی افراد در جامعه پایین است اما با برگزاری جشنواره های متعدد و برنامه های ورزشی در جامعه می توان این آمار را در کشور ارتقا داد.

استاندار قزوین هم در این مراسم گفت: شناخت مشکلات و انتظارات جوانان و  حل آن با اعتماد و بکارگیری آنها می تواند جامعه خلاق را ایجاد و ارتقا دهد.

همتی افزود: حداقل هر دستگاه اجرايی باید 100 جوان را آموزش و از خلاقیت و ابتکار عمل آنها استفاده کند و رسانه ها نیز باید در حوزه آموزش خانواده ها و تکریم و احترام جوانان وارد عمل شوند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان هم یکی از دغدغه های مهم امروز را ، راه اندازی خانه جوانان در استان بيان كرد و گفت : اين امر  نیازمند مساعدت مالی 300 تا 400 میلیون تومانی در استان است.

بگفته قاسمی با راه اندازی این خانه می توان برای اوقات فراغت جوانان برنامه ریزی و از آنها در برنامه های کلان استان بهره برد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هم گفت: حوزه جوانان نیاز به هماهنگی بیشتر با سایر دستگاه های اجرایی در استان دارد.
انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.