هفدهمین دوره ی مسابقات بین المللی مهارت در مرکز فنی و حرفه ای زنجان برگزار خواهد شد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مرکز فنی و حرفه ای زنجان در راستای تحقق راهبرد حضور در عرصه های بین المللی به عنوان عضو سازمان ملی و جهانی مهارت اقدام به برگزاری این سری از مسابقات نموده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان گفت:شرکت کنندگان در این المپیاد در سه مرحله ی شهرستانی ،استانی و کشوری با هم رقابت می کنند.

صیادی گفت:هدف از برگزاری این المپیا د ارتقا فرهنگ مهارت آموزی در بین جوانان،معرفی آموزش های مهارتی ،اهمیت نقش آن ها در توسعه اقتصاد و... است.

وی با اشاره به این که جوانان زیر 21 سال می توانند در این المپیاد شرکت کنند گفت:برگزیدگان کشوری این المپیاد هر دو سال یک بار به مسابقات بین المللی اعزام می شوند.

صیادی افزود:علاقمندان می توانند تا 15 اردیبهشت در سطح شهرستانی این رقابت ها شرکت کنند.

صیادی در ادامه گفت:با توجه یه این که در سطح بین المللی آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در توسعه اقتصادی کشور ها غیر قابل انکار بوده تلاش بر شکوفا کردن استعداد های جوانان داریم.

وی یاد آور شد که استان زنجان در چهار سال متوالی گذشته مقام نخست کشوری را از آن خود کرده است و جایگاه خوبی داشته است.

صیادی در پایان گفت:این المپیاد در 30 رشته ی مختلف برگزار خواهد شد که از جمله این رشته ها فناوري طراحي گرافيك، اتصلات چوبي، كابينت سازي، فرز سي ان سي، كنترل صنعتي، كار بر روي صفحات فلزي، فناوري اطلاعات، مديريت اطلاعات تحت شبكه، لوله كشي، تراش سي ان سي، الكترونيك، صافكاري خودرو، نقاشي خودرو، طراحي فضاي سبز، روباتيك تيمي، آجر چيني، آشپزي، كاشي كاري ديوار و كف، جوشكاري، منابع و آكواترونيك و... میتوان اشاره کرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.