عضو بازداشت‌شده داعش در بلژیک اعتراف کرده است، این گروه قصد داشته تا در مسابقات فوتبال اروپا عملیات تروریستی انجام دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "میرور"؛ "محمد ابرینی،" عنصر بازداشت شده گروه تروریستی داعش، اعتراف کرده داعش در نظر داشته تا در این دوره از مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا عملیات تروریستی انجام دهد.

این تروریست 31 ساله که هفته گذشته بازداشت شد، اظهار کرده مسابقات فوتبال اروپا در میان اهداف اصلی عملیات تروریستی داعش قرار داشته است.

این اظهارات احتمالا باعث ایجاد ترس در میان هزاران طرفدار فوتبال خواهد شد. یک منبع پلیس در این باره اظهار کرد: "شنیدن این موضوع که تروریست ها تصمیم دارند در طول مسابقات فوتبال حمله کنند چندان عجیب نیست، نیروهای امنیتی همیشه در حال بررسی خطرات ممکن و ایجاد راه های مقابله با آن ها هستند."

او در ادامه افزود: "اگر ادعای ابرینی درست باشد، فقط این موضوع ثابت می شود که بلژیک مرکزی برای برنامه ریزی تروریست ها بوده و نیروهای امنیتی باید با احتیاط بیشتری این کشور را زیر نظر داشته باشند."

ابرینی، فردی با تابعیت بلژیکی- مراکشی، روز جمعه پس از گذشت پنج ماه از ایفای نقش در حملات پاریس بازداشت شد.

او همچنین ماه گذشته در بمب گذاری فرودگاه بروکسل ایفای نقش کرد. پلیس بلژیک هفته گذشته اظهار کرد که این عناصر تروریستی در اصل تصمیم داشتند بمب گذاری خود را در فرانسه انجام دهند؛ اما با افزایش احتمال مشخص شدن هویتشان تصمیم گرفتند نقشه هایشان را در بروکسل اجرا کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار