معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: تولید برق کل استان در ‌سال گذشته برابر 30 هزار و 972 گیگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 6/1 درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مهرداد بلادی موسوی بیان داشت:  سهم نیروگاه های برق آبی در طول یک‌سال گذشته برابر 36 درصد و نیروگاه های حرارتی 64 درصد کل انرژی تولیدی بوده که نیروگاه های حرارتی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از2 درصد کاهش تولید داشته‌اند.

وی افزود: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان شامل رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر و فجر هستند که در سال 94 برابر  19 هزار و 806 گیگاوات ساعت تولید داشته‌اند که از این میزان 55 درصد توسط بخش دولتی ( نیروگاه رامین ) و45 درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی تولید و به شبکه تحویل شده است.

بلادی موسوی تصریح کرد: نیروگاه های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از 54 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: حداکثر بار اسفند ماه سال گذشته برابر 2هزار و 795 مگاوات بوده که نسبت به ماه مشابه در سال قبل 9 و یک دهم درصد کاهش داشته است. 

این مقام مسئول با تقدیر از مردم خوزستان بخاطر همکاری در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی در طول سالیان اخیر و دعوت به مشارکت بیش تر در سال جاری گفت: اگر چه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تمهیدات لازم برای تامین برق مطمئن و پایدار را برای تمام مشترکان در تمام فصول سال را فراهم کرده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و ایجاد بستر همگانی برای استفاده بهینه از انرژی الکتریکی که یکی از مهم ترین منابع ملی کشور محسوب می‌شود مدیریت مصرف برق و جابجایی مصارف غیرضروری از ساعات اوج مصرف (19 الی 23) به سایر ساعات شبانه روز توسط تمامی مصرف کنندگان لازم و ضروری است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.