برای نگارش نمایشنامه «هویت پروانه‌های مرده» به دنبال ایده‌ای نمایشی و مفهومی بودم.

احمد سلگی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش «هویت پروانه‌های مرده» گفت: تابستان 93 نگارش نمایشنامه را آغاز کردم و برای شکل گیری کامل آن به موازات تمرینات از تمام نظرها و پتانسیل اعضای گروه استفاده کردم و نمایش را به هجدهمین دوره جشنواه تئاتر دانشگاهی فرستادیم و در چند بخش کاندیدا و برگزیده شدیم؛ البته در اجرای حال حاضر تغییراتی ایجادشده است.

وی ادامه داد: کلیت نمایش «هویت پروانه‌های مرده» نسبت به قبل تغییری نکرده است اما به جهت اجرا در سالن مولوی و فضایی که در اختیار ما قرار داده بر عکس گذشته از طراحی صحنه و لباس و نور بهره گرفته‌ایم. با وجود آنکه تغییرات در جزئیات بود؛ اما واهمه‌ای از ایجاد دگرگونی در کل نمایش نداریم و سعی کردیم دگرگونی‌های لحاظ شده موجب رشد اثر شود.

سلگی درباره داستان نمایش بیان کرد: از ابتدا به دنبال ایده‌های نمایشی و مفهومی بودم که غیر قابل تعریف کردن باشد. «هویت پروانه‌های مرده» جریال سیال ذهن است و از آن چیزها و قصه‌هایی می‌گوید که به محض آنکه خوابتان نمی‌برد به سراغتان می‌آید. 

وی ادامه داد: این اثر نمایشی حکایت چهار بازیگر است و دیگر هیچ. به این صورت که صفر تا صد اثر به نوعی تکیه بر پتانسیل بازیگر بوده البته استفاده نکردن ما از دیگر امکانات نمایشی به معنی معتقد نبودن ما به آن‌ها نیست.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار