مشاور ارتقاء سلامت اداره کل نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت گفت: مردم با انتخاب محصولات دارای نشان سلامت می تواند در جهت ارتقاء سلامت خود و تغییر الگوی مصرف پیش بروند.

مهندس سعید رضا رضایی مشاور ارتقاء سلامت  اداره کل  نظارت بر مواد خوراکی ، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص شرایط اعطای نشان ملی ایمنی و سلامت به محصولات غذایی گفت: محصولات غذایی پس از طی مراحلی در در دانشگاه ها و اداره کل نظارت بر مواد غذایی و بررسی ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو نشان ملی سلامت را دریافت می کنند.

وی درخصوص مزایای اتلاق نشان ملی سلامت به محصولات غذایی عنوان کرد: اتلاق نشان ملی سلامت به محصولات غذایی از یک سو می تواند محصولات مفید برای سلامت مردم را به آنها معرفی کند و از سوی دیگر موجب ایجاد رقابت سالم بین تولید کنندگان و افزایش تمایل آنها به تولید کالاهایی که در ارتقاء سلامت مردم نقش دارند، شود.

وی افزود: از جمله محصولاتی که نشان سلامت دریافت کرده اند، می توان به ماکارانی سبوس دار، دوغ کفیر و ماست سنبیوتیک و ... اشاره کرد.

رضایی ضمن بیان اینکه نشان ایمنی سلامت یک سیب سبز رنگ به همراه عبارت ایمنی و سلامت است که بر روی محصولات غذایی درج می شود که نشان دهنده سلامت آن محصول است، بنابراین توصیه می کنم که در شرایط برابر محصولی که دارای این نشان است را انتخاب کنید و مردم در جهت ارتقاء سلامت خود و اصلاح الگوی مصرف پیش بروند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار