مقام معظم رهبري از سال 1385 تا كنون با انتخاب منظومه‌اي از ملزومات اقتصاد مقاومتي به عنوان شعار سال مردم را به ممارست در اين زمينه دعوت كرده‌اند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجيد زين العابدين، مدير شبكه 5 و رئيس شوراي تخصصي اقتصاد سازمان صدا و سيما، در رونمايي از زير سايت و افتتاح ميز مطالعاتي اقتصاد مقاومتي با بيان اين مطلب به تبيين اهداف مقام معظم رهبري در انتخاب شعار سال و راهبرد ايشان براي گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي در كشور پرداخت. وي گفت: امسال سال اقدام و عمل نام گرفته است و همه ما بايد اين نام را در دستور كار خود قرار دهيم.  
 
وي با بيان اينكه چند سال است كه مقام معظم رهبري در ابتداي هر سال، يكي از ملزومات اقتصاد مقاومتي را به عنوان شعار سال مطرح كرده‌اند، گفت: از آنجا كه امسال نيز سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نامگذاري شده بايد بگويم تمام نامگذاري‌هايي سال  مقام معظم رهبري در حدود ده سال گذشته همگي به شكل منظومه‌اي از ملزومات اقتصاد مقاومتي بودند.
 
وي با اشاره به وظيفه رسانه ملي در اين منظومه گفت: وظيفه ما در اين منظومه گفتمان سازي  و ترويج گفتمان سازي اقتصاد مقاومتي است كه خود آن موضوعي ناشناخته است. تشريح گفتمان براي ما موضوعيت دارد و بايد كاري كنيم تا اين را در بين مردم نهادينه كنيم. 
 
مدير شبكه اقتصاد سيما با بيان اينكه اقتصاد در مباني ديني ما نيز به صورت مقاومتي مطرح شده است، گفت: چارچوب اقتصاد ما براساس دين و اسلام پايه ريزي شده است و از طرفي بايد مشخص شود كه اقتصاد مقاومتي چه فرقي با اقتصاد دارد.
 
وي با شاره به عملكرد رسانه ملي در اين زمينه گفت: از نظر كمي روند رو به رشدي را در سازمان آغاز كرديم و در سال 94 سازمان صدا و سيما از نظر كمي جهش چشمگيري در گفتمان سازي و اقتصاد مقاومتي داشته است.

زين‌العابدين بخشي از كار رسانه را منوط به موج آفريني دانست و گفت: اگر موج آفريني صورت نگيرد در اصل نمي‌توان فعاليت موفقيت آميزي داشت و بخش مهمي از اقدام عمل‌مان همان گفتمان سازي است. وي افزود: به طور كلي در حوزه اقدام و عمل دو مورد پيش رو داريم. در حوزه عمل با استناد به بند 21 سياست‌هاي اسلامي بايد محتواي آثار توليد شده را عملي كنيم و در ادامه در رصد، پايش و پيگيري اين اقدامات برآييم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار