مدير عمليات حفاري در خشکي – ٣ شرکت ملي حفاري ايران از رشد 15 درصدي عمليات حفاري چاههاي نفت و گاز در سال گذشته خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اهواز،  غلامرضا آل محمود افزود  با حفاري و تکميل ٦٦ حلقه چاه نفت و گاز در سال ٩٤، رشد ١٥ درصدي حفاري چاهها در مقايسه با سال پيش از آن رقم خورد.

وي  با اشاره به عملکرد مديريت عمليات حفاري خشکي – ٣ گفت: اين مديريت هم اکنون ١٩ دستگاه حفاري سبک و سنگين براي حفاري در چاههاي تکميلي و توسعه اي در اختيار دارد.

مدير عمليات حفاري در خشکي – ٣ شرکت ملي حفاري ايران با بيان اين که آمار چاههاي حفاري و تکميل شده پارسال در مقايسه با سال قبل از آن ، ١٠ حلقه افزايش نشان مي دهد، اظهار کرد: از اين چاهها ٥٨ حلقه تعميري_تکميلي و هشت حلقه آن توسعه اي بوده است.

وي با اشاره به اين که ١٨ دستگاه حفاري اين مديريت در گستره عملياتي شرکت ملي مناطق نفتخيزجنوب و يک دکل در حوزه عملياتي شرکت نفت فلات قاره استقرار دارد، افزود: متراژ حفاري انجام شده در مدت زمان يادشده ٤٦ هزار و ٢٤٨ متر به ثبت رسيد.

غلامرضا آل محمود  اظهار کرد: پارسال حفاري ٩ حلقه چاه، ٩١ روز زودتر از برنامه پيش بيني شده از سوي کارفرما به پايان رسيد که داراي ارزش اقتصادي بالايي است.

وي ادامه داد: بالاترين زمان جلوافتادگي در عمليات حفاري چاهها مربوط به حفاري يک حلقه چاه در جزيره خارگ است که مدت انجام آن ١٠٥ روز پيش بيني شده بود اما با بکارگيري دکل ٤٢ فتح، اين چاه ٣٧ روز پيش از برنامه تعيين شده تکميل شد.

مدير عمليات حفاري خشکي – ٣ شرکت ملي حفاري ايران با بيان اين که ٩٠ درصد کارکنان اين مديريت در بخشهاي عملياتي مشغول کار هستند، توجه به آموزش را براي ارتقاي سطح دانش فني و تخصصي کارکنان با اهميت دانست و گفت: پارسال با هماهنگي و همکاري اداره آموزش و تجهيز نيروي انساني شرکت براي مجموعه کارکنان اين مديريت ٤٣ هزار و ٤٤٦ نفر ساعت آموزش برنامه ريزي و برگزار شد.

وي ايمن سازي و بازرسي فني سامانه بالابري تمام دستگاههاي حفاري در زمان جابجايي و تعمير و تعويض بخشهايي از تجهيزات از جمله مخازن آب و مخازن سيال چند دکل را از شمار ديگر فعاليتهاي انجام شده در اين ارتباط برشمرد.

شرکت ملي حفاري ايران با هدف شتاب بخشيدن به عمليات حفاري، در چند سال گذشته اقدام به ايجاد چهار مديريت عمليات حفاري خشکي يک، دو، سه و چهار و مديريت عمليات حفاري دريا کرد که از زير مجموعه هاي معاونت مديرعامل در عمليات حفاري محسوب مي شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.