خانه نقالان و پرده خوانان به منظور ايجاد پاتوق نقالي براي هنرمندان و خبرنگاران و رسمي و ثابت شدن اين محل تا 1 ماه ديگر با اخذ مجوز آغاز به كار مي‌كند.

مرشد محسن ميرزاعلي نقال و پرده خوان كه با پرده خواني نقل عاشقانه در تكيه تالار محراب اجراهاي سوگواره مهر شركت دارد، به خبرنگار حوزه تئاتر

باشگاه خبرنگاران

گفت: اجراي نقل عاشقانه كه نقالي دو نفره است سبكي جديد در اجراي نقالي محسوب مي‌شود كه من به همراه برادرم آن را اجرا مي‌كنيم.

وي افزود: ورود موسيقي و سازهاي متفاوت سنتي از جمله ني، سه تار و ديوان به نقالي كه ما به كار گرفته ايم تماشاگران بيشتري را به خود جذب مي‌كند و اين مسئله باعث مي شود تا تكنيك ها و نوآوري هاي اين شيوه تاثير بيشتري بر مردم داشته باشد.

ميرزا علي تصريح كرد: نقل عاشقانه كه به صورت پرده خواني در سوگواره مهر اجرا مي شود داستان هاي معنوي را شمل مي شود اين نقل مي‌گويد كه عشق تنها حضرت حق است و معشوق كه امام حسين(ع) بوده به دنبال رسيدن به اين عشق است.

وي ادامه داد: شجاعت و معجزات امام حسين(ع) در اين نقل بازگو مي شود و متن آن از اشعاري مختلف تشكيل شده كه من آن ها را براي اين اجرا بازنويسي كرده ام.

وي با اشاره به اينكه به مناسبت ايام سوگواري محرم و صفر هر روز ساعت 6 اجراي نقالي دارد، اظهار داشت: ما هر شب يك داستان از شاهنامه و مثنوي را در تئاتر شهر به صورت نقالي اجرا مي‌كنيم كه اين برنامه تا آخر ماه صفر ادامه دارد.

ميرزاعلي در رابطه با تاسيس خانه نقالان و پرده خوانان ابراز كرد: خوشبختانه خانه نقالان و پرده خوانان به عنوان محلي رسمي و ثابت براي اين فعاليت تاسيس شده و مجوز كار در آن تا 1 ماه ديگر صادر مي شود.

وي افزود: قرار است در اين محل هفته اي 1 جلسه پاتوق نقالي داشته باشيم كه همه هنرمندان و اصحاب رسانه در آن شركت كنند.

گفتني است، پرده خواني نقل عاشقانه از ديروز ساعت 17 در تكيه تالار محراب آغاز شده و تا چهارشنبه 21 دي ادامه دارد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار