معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی فارس از راه اندازی 5 موزه جدید تا پایان امسال در استان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امین قاسمی با تاکید بر اینکه چنانچه اعتبارات مورد نیاز تامین شود به طور حتم 5 موزه تخصصی جدید در فارس راه اندازی خواهد شد افزود: هم اینک عملیات اجرایی موزه های تخصصی نور آباد ممسنی، مرکز سعدی شناسی در شیراز، موزه پاسارگاد، باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه ای در حال انجام است که با پیشرفت مناسبی همراه است .
به گفته وی، سه موزه پاسارگاد، مرکز سعدی شناسی و نورآباد به طور کامل و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید .
این مسئول اظهار کرد: همچنین طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص موزه های منطقه ای و باغ مشاهیر در شیراز فاز یک این موزه ها راه اندازی خواهد شد .  
قاسمی با بیان اینکه اولویت امسال، تکمیل و ساخت موزه های تخصصی استان است ، افزود : عملیات اجرایی موزه های بوانات و آباده نیز در حال انجام است و همچنین ساخت بازارچه صنایع دستی شیراز نیز به زودی آغاز خواهد شد .  
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی فارس اضافه کرد : علاوه بر عملیات ساخت موزه های تخصصی فارس، تکمیل طرح های عمرانی در مناطق گردشگری آبشار مارگون و بهشت گمشده نیز در امسال از سر گرفته خواهد شد و امیدواریم این طرح هر چه سریع تر به پایان برسد.  
قاسمی در ادامه به حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در قالب بسته های سرمایه گذاری در تاسیسات گردشگری استان اشاره کرد و گفت: بسته های سرمایه گذاری استان شامل ساخت هتل در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز، نمایشگاه بین المللی فارس، محورهای جمهوری و حسینی الهاشمی ( شیراز-سپیدان) همچنین فرصت های سرمایه گذاری در مناطق نمونه گردشگری است که ارزش این بسته ها به بیش از 8 هزار و 771 میلیارد تومان می رسد .
معاون اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس در ادامه اضافه کرد : فرصت های سرمایه گذاری در ایجاد مناطق نمونه گردشگری شامل شهر سلامت شیراز، تخت جمشید، پاسارگاد، نخبگان، میمند، بمو، پریشان، تنگ براق، درودزن، مهارلو، دارابگرد، شش پیر، کهکران، دشت برم، ایج، خسرو شیرین، ده زیارت، تنگ خور، سپیدان و خرقه است که ارزش ریالی این بسته ها به بیش از 7 هزار و 380 میلیارد تومان می رسد.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: افتتاح ، موزه ، فارس ، جدید ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار