وزير خارجه آمريکا تاکيد کرد بايد برای جهانی عاری از سلاح اتمی تلاش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه رویترز، وزير خارجه آمريکا در هيروشيما تاکيد کرد بايد برای جهانی بدون سلاح اتمی تلاش کرد.

وی در نشستی خبری گفت: دیدار از موزه هیروشیما یادآور عمیق وظیفه ای است که تک تک ما در زندگی عمومی در قبال صلح داریم و باید برای صلح تلاش کنیم. ما وظیفه داریم تلاشهای رئیس جمهور اوباما و دیگر رهبران جهان را، که در چندی پیش در واشینگتن در اجلاس امنیت هسته ای گردهم آمدند، ادامه دهیم و آن تلاشها برای ایجاد جهانی عاری از تسلیحات اتمی است.

وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست وزرای خارجه هفت کشور صنعتی گفت باید تلاشها برای ایجاد جهانی عاری از سلاح اتمی را ادامه دهیم. دیدار از موزه جنگ هیروشیما یادآور این است که جنگ هرگز نباید اولین گزینه باشد و اگر جنگ یک ضرورت باشد، باید آخرین گزینه باشد و باید پس از شکست همه تلاشهای دیپلماتیک و همه گزینه های دیگر انتخاب شود. 

کری افزود: تک تک ما می دانیم که عقلانیت و تلاش سخت نیاز است تا مطمئن شویم هرگز دوباره رویارویی و جنگ جهانی خانمانسوز رخ نخواهد داد. در سالهای پس از جنگ جهانی دوم مردم هیروشیما و ژاپن کشوری را ساختند که به شریکی قدرتمند و جهانی تبدیل شد که به ریشه کنی بیماریها، پایان دادن به جنگها و جلوگیری از جنگها و درگیریها کمک کرد. همچنین روابط ژاپن و آمریکا نیز دچار تغییر و تحولی چشمگیر شد. امروز ما نه تنها دوست، بلکه متحدی مهم برای یکدیگر هستیم. در طول سالها آمریکا و ژاپن شراکتی ایجاد کرده اند که اساس مهمی برای صلح و شکوفایی در منطقه آسیا و اقیانوس آرام شده است. 

وی در ادامه کنفرانس خبری در هیروشیما گفت آمریکا و ژاپن در همکاری نزدیکی با یکدیگر تلاش می کنند ارزشهای مشترک خود را تقویت و ترویج کنند و منافع ملتهای دو طرف را تامین کنند. آمریکا از رهبری فعالانه ژاپن در ریاست گروه هفت کشور صنعتی قدردانی می کند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: تک تک ما درباره رفتارهای تحریک آمیز کره شمالی در ماههای اخیر ابراز نگرانی کردیم. ما به اتفاق هم از کره شمالی خواستیم از اقدامات و حرفهای تحریک آمیزی که تنش در منطقه را بیشتر می کند، پرهیز کند و در عوض گامهای ضروری و عینی را با هدف عمل به تعهدات و وظایف بین المللی خود بردارد. 

کری در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد: همه کشورهای عضو گروه هفت مطلقا در تعهدات قاطع خود برای تضعیف و نابودی داعش از طریق ائتلاف بین المللی متحد هستند. تک تک ما متعهد هستیم از همه ابزارها و راههای موجود برای مقابله با این گروه استفاده کنیم. ما همگی اتفاق نظر داریم که در این راه پیشرفت کرده ایم و دوست داریم سریعتر پیش برویم و البته مطمئن هستیم که در طول زمان ، همانطور که از ابتدا هم گفتیم و دوباره هم تکرار می کنیم، ما داعش را شکست خواهیم داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار