روزنامه الشرق الاوسط مدعی شد ایران از جنبش حماس خواسته است پیش از سفر یکی از مقاماتش به ایران از این کشور عذرخواهی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک منبع فلسطینی در گفتگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط اعلام کرد هیئتی از جنبش حماس ماه گذشته به قاهره سفر کرد تا مشکلات موجود با مقامات امنیتی مصر را حل و فصل کند. این هیئت پس از دو هفته مذاکره از تصمیم خود برای سفر به ایران و دیگر کشورها خبر داد. این درحالیست که این روزنامه مدعی شد تهران اعلام کرده است اگر "ابو مرزوق،" مقام ارشد جنبش حماس قصد دارد به تهران سفر کند باید به دلیل اظهارات گذشته خود علیه ایران از این کشور عذرخواهی کند. 

مرزوق پیشتر مدعی شده بود: ایران دروغ می گوید که از این جنبش حمایت می کند. این کشور نه تنها خیلی کم از حماس حمایت کرده است؛ بلکه این حمایت اندک را تنها در شرایط خاص فراهم می کند.

گزارشها حاکی از آن است که مرزوق در خصوص گفته های پیشین خود اظهارنظر دیگری نکرده است؛ زیرا از این می ترسد که فرصت بهبود روابط جنبش حماس با ایران از دست برود.
 
روزنامه الشرق الاوسط اواخر ماه ژانویه جزئیات انتقادهای این مقام ارشد حماس را علیه ایران منتشر کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
اینها که تازگی نداره از اولین افرادی که به گروه داعش پیوستند سلفیهای حماس بودن که علیه بشار اسد و حزب الله لبنان در سوریه که عمری مدافع اونها بودن اعلام جنگ کردن... تمام مساجد و خیابانها و میادین غزه بنام رهبران تندروی سلفی و وهابی هستش... کشورهای عربی به تبعبت از ال سعود حزب الله لبنان را یک حزب تروریست مینامند و حماس با سکوت خود تایید میکنه... دیگه بسه بس
آخرین اخبار