یک قوماندان طالبان ولسوالى قيصار ولايت فارياب ادعا می کند که یک گروه دوصد نفری افراد دو قومندانان مربوط ملا اختر منصور به گروه ملا رسول پيوسته است

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،ملا عبدالناصر توخی که خود را سرگروه گروه طالبان در ولسوالی قیصار معرفی می کند گفت: که این افراد مربوط به ملا عبدالخالق و ملا محراب قوماندانان گروه طالبان وابسته به ملا اختر محمد منصور می باشند.

وی افزود، ملا منصور توسط استخبارات پاکستان حمایت می شود و موصوف ملامحمد عمر و ده ها تن از قوماندان گروه طالبان را در پاکستان از بین برده است.

موصوف ميگويد: "ما با گروه هاى ديگر طالبان در ولسوالی های غورمارچ و المار در تماس هستیم و قرار است صدها تن دیگر به ملا رسول نیز بيعت کنند."

محمد طارق یکتن از متنفذین قومی ولسوالی قیصار گفت که یک گروه مسلح مجهول الهویه در قریه های بیرکه، جگده لیک، قروغ قول و کوهی این ولسوالی فعالیت دارند که آنها مربوط ملا عبدالخالق ظالم کش و ملا محراب الدین می باشند.

وی علاوه کرد، فعالیت این افراد در مناطق یاد شده، مردم محل را نگران ساخته است.

او ميگويد: "این افراد از سوی نهادهاى امنیتی مورد حمایت قرار می گیرند و حتی برای شان مواد غذایی و وسایل مورد نیاز را در اختیار شان قرار می دهد."

اما سید انور سادات والی فاریاب اختلاف میان قوماندانان گروه طالبان در ولسوالی قیصار را تایید کرده، گفت که برخی از قوماندانان گروه طالبان در این ولسوالی علیه ملا منصور قیام کردند و حمایت شان را از ملا رسول اعلام نموده اند.

والی فاریاب حمایت ارگان های امنیتی را از گروه های انشعابی طالبان رد کرده، افزود: "تا حال  با هیچ قوماندان انشعابی ملا منصور تماس بر قرار نه کردیم و در صورتی که آنها به پروسه صلح یکجا شوند، ما استقبال نیز می کنیم."

تاکنون گروه طالبان مسلح به رهبرى ملا اختر منصور در این مورد ابراز نظر نکرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.