سازمان جهانی غذا در سال جاری برای 22 هزار هموطن زمینه آموزش‌های حرفه‌ای را فراهم می‌کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،سازمان غذایی جهان (WFP) اعلام کرده است که در سال جاری میلادی برای ۲۲ هزار جوان افغانستانی در سراسر کشور زمینه آموزش‌های حرفوی را فراهم می کند.

مسوولان سازمان غذایی جهان می گویند که با عملی شدن این برنامه ها برای بسیاری افغانستانی ها زمینه کار فراهم شده و مشکلات اقتصادی تا حدی کاهش می یابد.

روز یکشنبه با امضای قراردادی بین سازمان غذایی جهان و وزارت کار و امور اجتماعی عملا برنامه آموزشی برای ۷ هزار افغانستانی آغاز شد.

خانم انجلین رودابا کوبانا نماینده دبلیو اف پی، حین امضای این قرارداد با نسرین اوریاخیل وزیر کار و امور اجتماعی گفت: در سال جاری، دبیلو اف پی؛ برای ۲۲ هزار افغانستانی زمینه ی آموزش های حرفوی فراهم می شود.

وی تصریح نمود: " برنامه سازمان جهانی غذا خوشحال است که در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۲۲۰۰۰ مرد و زن افغانستانی برنامه ی آموزش‌های حرفوی را اعلان می کند. برای عملی شدن این پروگرام ۳۰۰ میلیون افغانی هزینه در نظر گرفته شده است. "

در همین حال؛ مسوولان وزارت کار و امور اجتماعی با استقبال از آغاز این برنامه سازمان غذایی جهان می گویند که برای کسانی که شامل برنامه های آموزشی می شوند زمینه کاریابی آسان می گردد.
انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، سازمان ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.