روسیه روابط خود با ناتو را نابسامان ارزیابی کرد

نماینده مسکو در ناتو اعلام كرد تا زمانی كه این سازمان روسیه را تهدیدی برای خود می داند روابط با ناتو بهبود نخواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه روسی «راسیسكایا گازتا» ارگان دولت روسیه، روز یكشنبه به نقل از آلكساندر گروشكو نوشت: روسیه و ناتو برای برگزاری نشست شورای روسیه-ناتو آماده می شوند. مسایل مربوط به امنیت قاره اروپا ازجمله وضعیت اوكراین با توجه به عدم تمایل دولت این كشور برای اجرای توافقنامه مینسك و تحركات و فعالیت های نظامی ناتو از موضوعات دستور كار نشست شورای روسیه-ناتو است.

رسانه های خبری روسی به نقل از آلكسی مشكوف معاون وزیر خارجه روسیه اعلام كردند كه نشست شورای روسیه-ناتو طی هفته های آینده برگزار خواهد شد.

نماینده دائمی روسیه در ناتو در ادامه سخنان خود با اشاره به توقف فعالیت شورای روسیه-ناتو از دو سال پیش خاطرنشان كرد: هیچگاه از برگزاری نشست این شورا صرف نظر نكردیم. آخرین نشست شورای روسیه-ناتو در ماه می سال 2014 و به پیشنهاد طرف روسی برگزار شد.

وی افزود: از برنامه های نظامی ناتو كه برای بازدارندگی روسیه اجرا می شود نگران هستیم و معتقدیم كه این مساله اوضاع امنیتی اروپا بدتر می كند و مغایر با تعهدات ناتو در توافقنامه سال 1997 با روسیه است.

وی ادامه داد: از مسایل دیگر مطرح میان روسیه و ناتو اوضاع افغانستان است كه رو به وخامت می گذارد و مسایل دیگری مربوط به مبارزه با تروریسم وجود دارد كه باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مقام روس با اشاره به اظهارات اخیر دبیر كل ناتو كه روسیه را تهدید خوانده بود گفت: روسیه تا زمانی كه ناتو در سیاست بازدارندگی این كشور تجدید نظر نكند به روابط عادی با آن بازنخواهد گشت.

وی افزود: این مساله با اهداف نشست شورای روسیه-ناتو مغایرت دارد و متضاد با منافع امنیتی اروپا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار