حضرت آیت الله موسوی اردبیلی بر لزوم افزایش گرایش دینی در بین دانشگاهیان تاکید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت‎الله‏ العظمی موسوی اردبیلی در دیدار با محمد ابراهیم فقیه زاده رییس و جمعی از مدیران جهاددانشگاهی واحد استان قم، گفتند: خوشبختانه جهاددانشگاهی قم تلاش های اثر بخش و موثری در زمینه پزشکی و علوم مختلف داشته است.

ایشان افزودند: یکی از امیدواری هایی که در این زمینه ایجاد شده، در زمینه تلاش پژوهشگران ودانشمندان این مرکز در زمینه پیوند بین فقه و دین و علم است.

این مرجع تقلید گفتند: بسیاری به غلط گمان می کنندکه اگر کسی در دانشگاه حضور یافت و تحصیلات دانشگاهی را ادامه داد باید با دین و نهادهای علم دینی و متدینین خداحافظی کند.

ایشان تصریح کردند: حوزه و دانشگاه هر دو برای کشور لازم هستند و به همین دلیل نباید بین این دو نهاد فاصله بیافتد؛ به همین خاطر باید دانشگاهیان هرچه بیشتر به سمت دین و مباحث دینی رغبت داشته باشند.

این مرجع تقلید بیان کرد: دانشجویان و اساتید باید سعی بکنند ظاهر دین را حفظ کنند و در زمینه تحقیقاتی که انجام می دهند باید رعایت این مسایل را انجام دهند.

ایشان خاطرنشان کردند: دین نقش مهمی در زندگی انسان ها در عرصه مادی و معنوی دارد و اگر مباحثی که دین و بزرگان دین در خصوص مباحث زندگی و حیات بیان کرده اند، رعایت شود و از سوی دانشگاهیان تبیین گردد، نقش مهمی در گرایش بیشتر مردم به این سمت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار