برخلاف تحریم‌ها علیه كره شمالی و هشدار‌ها نسبت به پیامدهای سفر به این كشور، در اقدامی بی سابقه بیش از 1000 گردشگر خارجی در مسابقه دو ماراتن سالانه پیونگ یانگ موسوم به «جایزه مان گیونگ دائه»حضور یافتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از كیودو، در این مسابقه ماراتن كه روز یكشنبه در پیونگ یانگ، پایتخت كره شمالی برگزار شد، دوندگانی از 40 كشور جهان نظیر استرالیا، انگلیس، كانادا، آلمان، ژاپن و آمریكا حضور داشتند.

مسیر مسابقه از ورزشگاه «می دی»، بزرگترین ورزشگاه جهان با ظرفیت 150 هزار صندلی آغاز و در سه رشته 42 كیلومتری، 21 كیلومتری و 10 كیلومتری در خیابان‌های پیونگ یانگ ادامه یافت.

این مسابقه پیش از این بخشی از مراسم گرامیداشت سالگرد تولد «كیم ایل سونگ» نخستین رهبر كره شمالی بود.

كره شمالی از دو سال پیش اجازه حضور دوندگان خارجی در مسابقه دو ماراتن سالانه خود را صادر كرد و در مسابقه سال گذشته حدود 650 دونده خارجی حضور به هم رساندند.

این درحالی است كه شورای امنیت سازمان ملل ماه گذشته در واكنش به آزمایش‌های موشكی و هسته‌ای اخیر كره شمالی، شدیدترین تحریم‌ها علیه این كشور در دو دهه اخیر را تصویب كرد.

پیونگ یانگ از سال 2006 به دلیل آزمایش هسته‌ای و موشكی با تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، آمریكا و كشورهای دیگر روبرو بوده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار