همایش ویژه تجلیل از بانو علویه همایونی با عنوان "همایونی آراسته به علم امین" ۲۵ فروردین‌ماه در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، در ماه‌های گذشته رویکرد خود را در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تجلیل از چهره‌های شاخص عرصه علم و حکمت گسترش داده است.

علی‌اکبر بقائی افزود: مراسم "همایونی آراسته به علم امین" با محوریت تجلیل از بانو علویه همایونی شاگرد برجسته بانو مجتهده امین(ره) در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار می‌شود.

وی گفت: برنامه‌ریزی مناسبی برای تجلیل از چهره‌های بی‌بدیل و گران‌سنگ شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفته، که بتوانیم تا پایان سال جاری از این شخصیت‌های ارزنده قدردانی شایسته‌ای به عمل آوریم.
زینت السادات علویه همایونی  فقیه و مجتهد معاصر شیعه است. وی از شاگردان بانو امین اصفهانی است. وی همچنین اولین دانشجوی زن رشته الهیات در دانشگاه است که در سال ۱۳۴۳ در امتحان ورودی پذیرفته شد. زینت السادات علویه همایونی در سال ۱۳۴۴ با امتیاز بانو امین اولین حوزه علمیه زنان در ایران را در اصفهان بنام مکتب فاطمه تاسیس کرد.
وی در سال ۱۳۸۸ بعنوان چهره ماندگار انتخاب شد.
زن مظهر خلاقیت الله ،نسیم ولایت ،عشق ذوی‌القربی ،سفرنامه ،زندگی نامه بانو امین وترجمه اربعین الهاشمیه از جمله آثار بان علویه همایونی است.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار