زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) ساعت 15 و 30 دقیقه روز یكشنبه به وقت محلی بخش‌های وسیعی از پاکستان، افغانستان و شمال هند را لرزاند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، مركز لرزه نگاری پاكستان اعلام كرد زمین لرزه ای به بزرگی 7.1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) ساعت 15 و 30 دقیقه روز یكشنبه به وقت محلی بخش های وسیعی از این كشور، افغانستان و شمال هند را لرزاند.

همچنین مركز لرزه نگاری بین المللی آمریكا (USGS) مركز این زمین لرزه را در منطقه ای به نام 'اشكشم' واقع در ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان و در عمق حدود 210 كیلومتری از سطح زمین اعلام كرد.

با وجود اینكه مركز لرزه نگاری پاكستان شدت زمین لرزه را 7.1 ریشتر اعلام كرده، بزرگی این زلزله در سایت مركز لرزه نگاری بین المللی آمریكا 6.6 درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) ثبت شده است.

شبكه های خبری پاكستان با قطع برنامه های عادی خود، به پخش اخبار فوری درباره این زمین لرزه پرداختند.

این زمین لرزه شهرهای اسلام آباد، لاهور، پیشاور، مولتان، هانگو، مانسهره، هری پور، چارسده، ابیت آباد، كشمیر، ایالت گلگیت بلتستان و بخش های زیادی دیگر از ایالت های پنجاب و خیبرپختونخوا را به لرزه در آورد.

از شهر پیشاور مركز ایالت خیبرپختونخوا گزارش می رسد كه زمین لرزه در این شهر شدیدتر از اسلام آباد بوده است.

گزارش های اولیه حاكی است كه خطوط تلفن همراه در مناطق شمالی پاكستان براثر وقوع زمین لرزه دچار اختلاف شده است.

همچنین شدت زمین لرزه به ویژه در مناطق شمال و شمال غربی پاكستان باعث شد تا مردم خانه هایشان را ترك كنند و به محیط باز پناه ببرند.

به گزارش ایرنا؛ تاكنون گزارشی از خسارات یا تلفات احتمالی ناشی از زمین لرزه گزارش نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، زلزله ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.