یمنی ها امیدوارند آتش بس کنونی آغازی برای راه حل سیاسی در کشورشان باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بی بی سی در گزارشی اعلام کرد تنها ده روز مانده به دور جدید مذاکرات در کویت، آتش بس یمن به امید پایان دادن به جنگ کنونی این کشور که بیش از یک سال است جریان دارد، آغاز شد.

طبق گزارشها بیش از 6 هزار نفر از زمان آغاز حمله نظامی به سرکردگی عربستان در یمن در پایان ماه مارس سال گذشته میلادی(فروردین 94) می گذرد. این آتش بس با تلاش سازمان ملل و به منظور آماده سازی مذاکرات صلحی که قرار است در ماه جاری میلادی میان دولت فراری یمن به ریاست عبدربه منصور هادی و نیروهای انصارالله  در کویت برگزار شود، برقرار شد.
طبق گزارشهای محلی، تنها ساعاتی مانده به آغاز آتش بس، این کشور شاهد درگیری های شدیدی میان طرفین بوده است.

همچنین "جیمی مک گولدریک،" هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن از طرفین درگیری ها خواست به تعهدات آتش بس پایبند بمانند. وی همچنین خواستار حمایت از غیرنظامیان شد.

مک گولدریک روز شنبه در بیانیه ای رسمی اعلام کرد: صرف نظر از نتایج مذاکرات صلح، سازمان ملل و شرکای آنها در بخش همکاری های انسان دوستانه تصمیم گرفته اند به نیازهای بشردوستانه ساکنان هرجایی که باشند و با وجود هرگونه مشکلاتی که با آنها روبرو هستند، پاسخ دهند.

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن همچنین در خصوص این آتش بس ابراز خوشبینی کرد. قرار است مذاکرات صلح یمن 18 آوریل (30 فروردین) در کویت برگزار شود.  


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار