مدیر‌عامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز گفت: پارک مالیات در سال جدید افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خلیل الهایی «طرح جامع راهبردی زیباسازی» را از مهم ترین اقدامات سازمان برشمرد و افزود: به‌منظور تحقق این امر طرح‌های بلند مدتی در دست اجرا قرار دارد که از جمله آن می‌توان به ساماندهی ممیزی تابلوهای سطح شهر و اصناف اشاره کرد.
وی تصریح کرد: به‌منظور ایجاد منظره بصری خوشایند در تمامی نقاط شهری، قوانینی در مورد تابلوهای اصناف به تفکیک محله و خیابان اعمال می‌شود.

الهایی در رابطه با اقدامات انجام شده به‌منظور استقبال از بهار و سال نو بیان داشت: اجرای تعداد 22 المان موقت همراه با هفت سین و 8 مورد المان دائمی انجام شد که علاوه بر ترمیم نورپردازی‌های موجود، نورپردازی پل چهارم، پنجم و پیچ استادیوم نیز صورت پذیرفته است.
 
مدیر‌عامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز به اهمیت تمرکز‌زدایی در سطح شهر، احیاء شدن مناطق و ایجاد نشاط شهری اشاره کرد و گفت: سعی بر این بود تا در تمامی مناطق نصب المان‌ها انجام شود که در این زمینه المان گاه گوزن‌ها در منطقه 4 شهرداری، گله فیل‌ها در منطقه 3، لک‌لک‌ها در منطقه یک و اختاپوس سبز در منطقه 7 اجرا شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به لحاظ موقعیت آب و هوایی خوزستان سعی بر این است توده سبز را جایگزین توده‌های بتونی در ساخت المان‌ها کنیم همانطور که در گله شترها و فیل این‌کار انجام شده است.

وی از افتتاح 16 هکتار پارک مالیات و المان صخره با فضای کل 1 هزار متر مربع در پارک منطقه 1 خبر داد و اظهار داشت: پارک مالیات در سال جدید افتتاح می‌شود و حجم گردشگری شهری در مناطق 5 و 6 را به این سمت هدایت می‌کنیم.

مدیر‌عامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز گفت: در بحث تکریم و حفظ ارزش‌های شهدای مدافع حرم، نصب عکس شهدا را در مسیر عین‌دو در دستور کار داریم و تابلوهای نصب اسماء متبرکه نیز در منطقه 6 از پلیس راه تا میدان انقلاب ظرف مدت یک الی 2 ماه انجام خواهد شد.

خلیل الهایی در ارتباط با انتخاب المان‌های شهری خاطرنشان کرد: فراخوانی در سطح کشور انجام شد و تعداد 420 اثر در این مورد دریافت کردیم که تمامی طرح‌ها به‌صورت دفترچه نگهداری می‌شوند و هر اثر پس از بررسی و تأیید در کمیته فرهنگی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی بیان داشت: درآمد سازمان زیباسازی تنها از طریق قرارداد بیلبوردها تأمین می‌شود که اعتبارات و بودجه آن با هماهنگی معاونت شهرسازی معین می‌شود.

الهایی افزود: همکاری نیروها در شهرداری‌های مناطق، سازمان‌ها و ادارات مختلف با سازمان زیباسازی در درجه اهمیت بالایی قرار دارد و علاوه بر اقدامات سازمان نوسازی، دستگاه‌های دیگر نیز می‌توانند در مورد ساختمان‌ها و فضای تحت تملک خود آذین‌بندی مناسبتی و نورپردازی مناسب را انجام دهند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار